اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای حمل و نقل کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد؛

ایمنی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد

خبرگزاری فارس: ایمنی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد موضوعی بود که در جلسه شورای حمل و نقل این استان مورد تاکید همه اعضای این شورا قرار گرفت.

ایمنی راه‌های کهگیلویه و بویراحمد افزایش یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جلسه شورای حمل و نقل استان کهخگیلویه و بویراحمد با حضور اعضای آن، شامگاه جهارشنبه در اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های این استان تشکیل شده و آخرین وضعیت راه‌های این استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفتند.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه با اشاره به کاهش 22 درصدی تلفات جاده‌ای در این استان، گفت: اگر چه کشور ما در موضوع تلفات جاده‌ای در دنیا وضعیت خوبی ندارد ولی استان کهگیلویه و بویراحمد از این حیث در سطح خوبی قرار دارد.
سرهنگ محمد باقر سلیمی افزود: پلیس همواره در کنار سایر ادارات و دست‌اندرکاران امنیت جاده‌ها، در این زمینه تلاش می‌کند.
وی بیان داشت: در زمان وقوع تصادفات فوتی، همکاری اورژانس و هلال‌احمر با پلیس در حمل اجساد بسیار ضروری است ولی متاسفانه این همکاری در حد مطلوب خود وجود ندارد که این موضوع سبب بروز مشکلاتی شده است.
سلیمی ابراز داشت: تاخیر در حمل اجساد موجب تجمع مردم و ایجاد مشکلات ترافیکی می‌شود که لازم است اورژانس و هلال‌احمر در این زمینه همکاری بیشتری داشته باشند.
فرمانده پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داد: برای رفع این مشکل، ستاد بحران این استان دو دستگاه وانت ویژه حمل اجساد را خریداری و در اختیار پلیس قرار دهد تا نسبت به حمل سریع اجساد از محل تصادف اقدام کند.
وی عنوان کرد: اداره‌کل بحران کهگیلویه و بویراحمد، تصادفات فوتی را بحران تلقی کند و برای برطرف شدن مشکلات ناشی از این‌گونه تصادفات مشارکت داشته باشد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: مدیریت و کنترل سرعت در این استان یکی از آرزوهای پلیس و این اداره‌کل بوده که لازم است اعضای شورای حمل و نقل برای کنترل سرعت خودروها در این استان با برنامه‌ریزی منسجم و تلاش همه‌جانبه این مهم را محقق کنند.
مسعود مصدقی افزود: میانگین سرعت در استان کهگیلویه و بویراحمد رو به افزایش است که نصب دوربین‌های کنترل و مدیریت سرعت می‌تواند در کاهش و کنترل سرعت بسیار موثر باشد.
وی بیان داشت: نوسازی ناوگان حمل و نقل این استان یکی از مصوبات سفر دولت به کهگیلویه و بویراحمد بوده ولی به‌دلیل آن‌که ناوگان این استان جوان‌ترین ناوگان کشور است، نیازی به نوسازی ناوگان نداشته و روی ساماندهی حمل و نقل روستایی متمرکز می‌شویم که برای این کار استاندار در حال پیگیری موضوع از طریق ستاد حمل و نقل و سوخت کشور است.
مصدقی به دیگر مصوبه دولت در اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای ایجاد مجتمع‌های رفاهی اشاره کرد و ادامه داد: با همه تلاش‌های صورت گرفته نهایتا پاسخ گرفتیم که وزارت راه منابعی برای پرداخت این تسهیلات نداشته و باید از محل بنگاه‌های زودبازده تامین شوند که به خاطر همکاری نکردن بانک‌ها، این مصوبه عملا هیچ پیشرفتی نداشت.
وی تاکید کرد: 5 مجتمع خدمات رفاهی در این استان برای توسعه و تجهیز نیازمند تسهیلات هستند که باید برای آن‌ها تسهیلات در نظر گرفته شود.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد از امکان فنی ارسال تصاویر دوربین‌های نظارتی به پاسگاه‌های پلیس راه در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
مدیرکل اداره راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه گفت: توفیقات 6 ماهه گذشته در کاهش تلفات رانندگی در این استان حاصل تلاش همه اعضای شورای حمل و نقل بوده که امیدواریم این روند مطلوب ادامه پیدا کند.
جمشیدی افزود: همه تلاش‌ها در حوزه راه و جاده، یک خروجی بیشتر ندارد و آن امنیت و ایمنی جاده‌ها بوده که اگر راهی در این استان ساخته می‌شود باید مسائل ایمنی در ان رعایت و با هدف افزایش امنیت ساخته شود.
وی با بیان این‌که برخی مصوبات شورای حمل و نقل بارها تصویب شده ولی پشتوانه اجرایی ندارند، تصریح کرد: برای افزایش کارایی این شورا پیشنهاد می‌دهیم تا دبیرخانه‌ای برای پیگیری و اجرای مصوبات شورای حمل و نقل راه‌اندازی شود.
جمشیدی، تعداد پاسگاه‌های پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد را به نسبت حجم ترافیک آن بسیار اندک خواند و گفت: با افتتاح راه‌های ارتباطی جدید که شریان شمال به جنوب هستند، اداره این همه حجم ترافیکی با این پاسگاه امکان‌پذیر نیست.
مدیرکل اداره راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: تا پایان سال جاری ورودی‌های شهر یاسوج را به شعاع 10 کیلومتر چهارخطه می‌کنیم و برنامه داریم تا پایان سال 92 این را به شعاع 100 کیلومتری برسانیم.
وی با بیان این‌که در مدیریت جاده‌ای نقاط حادثه‌خیز این استان باید به سمت عملیات مهندسی زودبازده برویم، عنوان کرد: اعتبارات دولتی محدود بوده که بنابراین باید کارهای و پروژه‌های راه را بر اساس اولویت طرح کنیم.

*حاشیه*
*در این جلسه از سوی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد پیشنهاد داده می‌شود که اداره‌کل راه‌وترابری تعداد 4 دوربین ثابت و 4 دوربین مجازی کنترل سرعت را برای افزایش مدیریت و کنترل سرعت خریداری و در جاده‌های این استان نصب کند که این پیشنهاد مورد تایید مدیرکل راه و ترابری قرار گرفت.

*مدیر آزمایشگاه مکانیک خاک کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از عدم توجه مسئولان به موضوع کیفیت راه‌ها و آسفالت گفت: رعایت نکردن اصول کیفیت در جاده‌ها و ایجاد یک چاله کوچک در یک مسیر، موجب برهم خوردن تعادل خودروها و گرفتن جان انسان‌های زیادی می‌شود ولی با افزایش نظارت‌ها و سخت‌گیری‌ها می‌توان مانع این کار شد.
حسین مرادی افزود: متاسفانه گاهی به‌خاطر عجله در افتتاح یک پروژه، کیفیت را فدای سرعت ‌می‌کنیم ویا به خاطر کم بودن فصل کار و زمان اجرای یک پروژه در انجام دقیق آزمایشات لازم کوتاهی می‌شود که باید با حساسیت بیشتری در این زمینه برخورد کنیم.
مدیرکل راه و ترابری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به انتقاد مرادی، حرف‌های وی را تایید کرده و رسما به آزمایشگاه مکانیک خاک کهگیلویه و بویراحمد اجازه می‌دهد تا به‌عنوان نماینده وزرات راه جلوی هر پروژه‌ای را که پیمانکار آن اصول فنی و کیفی را رعایت نکرده، بگیرد و آن پروژه را متوقف کند.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول