اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران:

ایمنی اولویت نخست افتتاح نیروگاه بوشهر بود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ‌ایمنی اولویت نخست سازمان انرژی اتمی ایران ‌برای بهره‌برداری از نیروگاه بوشهر بود‌.

ایمنی اولویت نخست افتتاح نیروگاه بوشهر بود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فریدون عباسی بعدازظهر امروز در مراسم افتتاح نیروگاه اتمی بوشهر اظهار داشت: ایمنی هسته‌ای همواره از اولویت‌‌های سازمان انرژی اتمی ایران در طراحی، ساخت و بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر بوده و بلافاصله بعد از حادثه فوکوشیما مسئولان ذی‌ربط مکلف شدند تا بررسی‌ها و و مطالعات لازم برای استفاده از درس‌های این حادثه تلخ را برای ارتقای ایمنی نیروگاه اتمی بوشهر در دستور کار خود قرار دهند و در این راستا برنامه‌ مشخصی که به تأیید متخصصان ایرانی و روسیه رسیده با جدیت پیگیری می‌شود.
عباسی تصریح کرد:‌ به همسایگان خود در جنوب خلیج فارس اعلام می‌کنیم دانش و فناوری ایران در حاشیه خلیج فارس یک فرصت استثنایی است. ایمنی این نیروگاه در حد بسیار بالایی است و می‌تواند به عنوان نمونه مورد توجه آنان قرار گیرد و ایران می‌تواند مشورت‌های تخصصی در بهره‌مندی از انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز را به همگان ارائه کند.
وی اضافه کرد:‌ مردم و مسئولان بوشهر نیز در طول سال‌های گذشته با مهربانی و مهمان‌نوازی و با امید به راه‌اندازی این نیروگاه و بهره‌مندی کشور از منافع در تکمیل و راه‌اندازی آن نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند و امیدواریم با توسعه تولید برق هسته‌ای شاهد رشد روزافزون رفاه همه‌جانبه مردم به ویژه در جنوب کشور باشیم.
عباسی خاطرنشان کرد: ایران در راستای تنوع بخشیدن به منابع تولید انرژی برق و براساس مطالعات انجام شده مصمم است به دنبال بهره‌برداری از واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر افزایش سهم برق هسته‌ای و سبد انرژی کشور را با حداکثر استفاده از توانمندی‌های داخلی پیگیری کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران خاطرنشان کرد:‌ دولت فعلی و در رأس آن رئیس جمهور با جدیت و سخت‌کوشی در توسعه همه‌جانبه کشور سهم بسزایی داشتند و تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر نماد همراهی و همسویی مجلس و دولت در سال‌های اخیر است که آثار خیر دیگر آن نیز در آینده نمایان می‌شود.
عباسی گفت:‌ تکمیل نیروگاه اتمی بوشهر با تلاش بسیار و هماهنگی مسئولان و متخصصان جمهوری اسلامی و روسیه در فراهم‌سازی شرایط بهینه بهره‌برداری از آن با وجود کارشکنی‌ دیگران نویدبخش تعمیق روابط همه جانبه دو کشور دوست و همسایه است.
این مقام مسئول در پایان اضافه کرد: ایران و روسیه نشان دادند با محوریت مشترکات انسانی احترام متقابل و حفظ منافع ملی دو کشور می‌تواند الگوی جدید اتم برای صلح و رفاه بشری را ارائه کند و نام بوشهر را به عنوان کانون تلفیق فناوری اروپا و روسیه و مکان گردهم آمدن تمدن‌ها و فرهنگ‌های مختلف برای همکاری توسعه جامعه بشری و گسترش صلح در تاریخ ثبت کند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول