اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان:

رفع نقاط پرحادثه در دستور کار ایمنی راه‌ها قرار دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان گفت: برای کاهش تصادفات منجر به فوت در استان رفع نقاط پرحادثه در دستور ایمنی راه‌ها قرار گرفته است.‌

رفع نقاط پرحادثه در دستور کار ایمنی راه‌ها قرار دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، منصور شیشه فروش، ظهر امروز در همایش تصادفات رانندگی، چالش‌ها و راهکارهای مقابله با آن با اشاره به اینکه حوادث انسان ساز قابل پیش‌بینی نیست و باید پیشگیری شود، اظهار داشت: با وجود اینکه حوادث هوایی کمتر و آمار تصادفات رانندگی و عدم ایمنی جاده‌ها در کشور زیادتر است اما آمار تلفات هوایی و پرداختن به آن بیشتر از تلفات جاده‌ای به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه روز ملی کاهش حوادث در 20 مهر و همایشی همز‌مان با آغاز مدارس برگزار می‌شود، افزود: نمایندگان 168 کشور جهان در این زمینه دور هم جمع شدند که موضوعی را به عنوان موضع جهانی مطرح و از سال1990 تا سال 1999 میلادی را سال کاهش اثر بلایای طبیعی نام‌گذاری کردند.

 مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان به بحث حوادث جاده‌ای در استان اشاره کرد و افزود: یک سال ایمن در جاده‌ها از اول مهرماه اجرایی و رعایت سال ایمنی در جاده به تمامی اداره‌ها ابلاغ و رانندگان آن موظف به رعایت نکات ایمنی هستند.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌سازی رسانه‌ای در این زمینه نقش موثری دارد، ادامه داد: سالانه 12 میلیارد تومان برای نقاط پرحادثه استان اصفهان هزینه می‌شود.

شیشه فروش ادامه داد: از نظر بهبود قوانین و خدمات کمی و کیفی رفاهی در جاده‌ها و نیز زیرساخت‌های ایمنی در پنج سال گذشته اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است.

وی به افزایش زیر ساخت‌ها، خدمات ایمنی، نصب علائم، تابلوهای هوشمند و اطلاع‌رسانی به رانندگان اشاره کرد و گفت: گشت نامحسوس در جاده‌های استان برای کاهش سرعت منجر به تصادف، بسیار تاثیر گذار بوده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان رفع نقاط پرحادثه در راه‌ها و عملیات جاده‌ای را از جمله موارد مورد توجه ستاد حوادث غیر مترقبه استان دانست و افزود: رفع خطر در گردنه‌های پر حادثه استان در دستور کار  قرار گرفته است.
وی توسعه بزرگراه‌ها، تهیه فیلم‌های آموزشی و نشان دادن صحنه‌های تصادف را برای مردم موثر دانست و گفت: از مهر سال جاری این اقدام اجرایی می‌شود.

شیشه فروش همچنین از اجرای مانوری در 23 مهر ماه برای آمادگی در حوادث غیر مترقبه خبر داد و افزود: سالانه در اصفهان هزاران نفر در جاده‌ها توسط تصادف جان خود را از دست می‌دهند که این رقم تکان دهنده‌ای است.

وی در ادامه از بازخورد مثبت این همایش خبر داد و گفت: به زودی در تمامی شهرستان‌ها چنین همایشی با همین عنوان برای شناسایی معضلات راه‌ها و جاده‌ها برگزار می‌شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول