اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آباده:

آباده می‌تواند قطب سرودهای ملی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده گفت: آباده می‌تواند قطب سرودهای ملی و انقلابی کشور باشد.

آباده می‌تواند قطب سرودهای ملی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از آباده، فرهاد یمین عصر دیروز در حاشیه مراسم نخستین جشنواره ملی سرود‌های انقلاب و دفاع مقدس «قصه بابا» اظهار داشت: شهرستان آباده بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند ایران شروع کننده و محرک گروه‌های سرود کشور بوده است.
وی افزود: گروه سرود بچه‌های آباده با تاییدی که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی دریافت کرد تولیدات و آثار بی‌بدیلی را ارائه داد که هنوز در اذهان جامعه باقی است.
این مسئول بیان کرد: این جشنواره از این رو به‌نام «قصه بابا» نامگذاری شده که نخستین سرود اجرا شده توسط گروه سرود این شهرستان با همین عنوان و در محضر امام راحل (ره) اجرا شده است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آباده با بیان اینکه با آغاز جنگ تحمیلی و در طول هشت سال دفاع مقدس گروه سرود آباده با اجراهای مختلف از قبیل «قصه بابا»، یل شیردل و دلیران تنگستان خاطرات فراوانی را برای تمام ایرانیان به یادگار گذاشته است، گفت: با ظرفیت بالایی که در این شهرستان وجود دارد می‌تواند قطب سرودهای ملی و انقلابی کشور باشد.
وی فعالیت‌های اخیر گروه‌های سرود شهرستان از جمله سرود «رضا رضا» و «ولایت» را قابل تقدیر برشمرد و افزود: این گروه‌ها بارها مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و همین دلایل میزبانی آباده برای برگزاری این جشنواره را قطعی کرده است.
این مسئول ادامه داد: کمتر افرادی هستند که دوران دفاع مقدس را به یاد داشته باشند اما نام گروه سرود آباده و اجرای آنها را در آن دوران حساس فراموش کرده باشند.
یمین اضافه کرد: سال‌ها پیگیر برگزاری این جشنواره بوده‌ایم و امسال با کمک‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس این مهم محقق شد که به یقین خواسته مردم آباده بوده است.
وی همچنین با اشاره به درخواست‌های مکرر سراسر کشور برای حضور گروه سرود آباده در مناسبت‌ها و برنامه‌های ملی اذعان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی خانه سرود آباده تاسیس و پذیرای علاقمندان می‌شود.
وی تداوم هر کاری را رمز باقی ماندن آن دانست و اظهار امیدواری کرد که این رویداد فرهنگی هنری هرسال و با حضور پررنگ گروه‌های سرود به میزبانی شهرستان آباده برگزار شود.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول