اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر تاکید کرد:

فرهنگ‌سازی در زمینه پوشش و حجاب دانشجویان

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه حجاب، بر لزوم نظارت ویژه رؤسای دانشگاه‌ها نسبت به وضعیت پوشش و حجاب دانشجویان تاکید کرد.

فرهنگ‌سازی در زمینه پوشش و حجاب دانشجویان
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، علی یوسفی بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد استقبال از پروژه مهر با بیان اینکه مهر فقط مختص آموزش و پرورش نیست چرا که دین چیزی جز مهر و دوستی نبوده و مهر ماه برای همه است و همه مسئولان باید در زمینه زیباسازی و امنیت اقدام لازم را صورت دهند.
وی افزود: مسئولان باید این اتحاد و انسجام را حفظ و با همکاری و همیار همدیگر بهترین شرایط را برای بازگشایی مدارس مهیا کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
فرماندار شهرستان ابهر با تاکید بر لزوم رعایت موارد اخلاقی از سوی دانشجویان و دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: دانشجو و دانش‌آموز باید در بدو ورود ملزم و متعهد به اجرای یکسری ضوابط سازمان جدید به نام دانشگاه یا مدرسه شود.
وی افزود: دانشجو باید تفهیم شود که با همان تیشرت، لباس و یا مدل مو نمی‌تواند در محیط دانشگاه حضور پیدا کند و مسئولان دانشگاه‌ها نیز باید در مسئله پوشش و حجاب دانشجویان نهایت نظارت و دقت را داشته باشند.
یوسفی اضافه کرد: همانگونه که برای غذا و خوراکی خود به روش‌های مختلف تبلیغ می‌کنیم، باید در بحث حجاب و پوشش مناسب نیز کار شود و مسئولان امر باید در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در زمینه بازگشایی مدارس از سوی مدیران آموزش و پرورش و رؤسای دانشگاه‌ها تصریح کرد: ایشان نباید به یک بنر و پلاکارد و مقاله تبریک آغاز سال تحصیلی اکتفا کنند بلکه باید در این راستا خلاقیت و ابتکار از خود نشان دهند.
فرماندار شهرستان ابهر افزود: مسئولان دانشگاهی همچنین باید نسبت به خوابگاه‌ها و خانه‌های دانشجویی نظارت ویژه‌ای داشته و با ساماندهی این امر تعهدهای لازم را نیز از دانشجویان بگیرند.
وی در ادامه به لزوم شناسایی دانش‌آموزان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت از سوی آموزش و پرورش تاکید و اضافه کرد: مسئولان دانشگاهی و آموزش و پرورش باید نسبت به گسترش فعالیت‌های دانشجویی و دانش‌آموزی و همچنین توجه به امر پژوهش و تحقیق همت بیشتری از خود نشان دهند.
یوسفی با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال جاری گفت: همانگونه که این مهم زمینه نشان دادن اقتدار نظام جمهوری اسلامی است، همانگونه نیز فرصتی برای دشمنان در راستای رسیدن به اهداف شومشان است.
وی افزود: در این راستا مسئولان دانشگاهی باید نسبت به فعالیت‌های سیاسی در دانشگاه‌ها دقت نظر داشته و نسبت به این فعالیت‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.
فرماندار شهرستان ابهر در ادامه با تاکید بر توجه مسئولان به ویژه مسئولان دانشگاهی نسبت به گسترش ترویج عرفان‌ها و آئین‌های نوظهور در جمع‌های دانش‌آموزی و دانشجویی خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید دقت داشته باشند که کلاس‌های درس زمینه گسترش این عرفان‌ها را فراهم نکند چرا که متاسفانه گاهی اوقات برخی از معلمان مدارس و اساتید دانشگاه خود به ترویج این قبیل آئین‌ها اقدام می‌کنند.
وی افزود: نباید اجازه دهیم که یک عده قلیل از اعتقادهای پاک نوجوانان و جوانان سوءاستفاده کرده و ایشان را در مسیر باطل و نادرست قرار دهند و مسئولان باید فضا را به گونه‌ای فراهم کنند که پاسخگویی ذهن پرسش‌گر دانشجو و دریافت حقایق باشد.
یوسفی در پایان با تاکید بر لزوم همکاری همه مسئولان در زمینه هر چه بهتر آغاز شدن سال تحصیلی جدید، از بهداشت و درمان شهرستان ابهر خواهان ویزیت دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی و همچنین توجه ویژه نیروی انتظامی به بحث ترافیک شهری شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول