اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 7 تبریز:

مسکن آذربایجان شرقی به تعهدات خود عمل کند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 7 تبریز گفت: طبق قانون زمین شهری سازمان مسکن و شهرسازی هر استان متولی اصلی شهرک‌های جدید الاحداث بوده و امیدواریم مسکن و شهرساری آذربایجان‌شرقی به تعهدات خود در قبال شهرک اندیشه تبریز عمل کند.

مسکن آذربایجان شرقی به تعهدات خود عمل کند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد جاهد اظهار داشت: سازمان مسکن و شهرسازی استان به عنوان متولی اصلی شهرک اندیشه، به استناد طرح مصوب آن و برابر آیین‌نامه اجرایی قانون زمین‌شهری باید نسبت به تکمیل عملیات آماده‌سازی، اعم از زیربنایی نظیر کف‌سازی، تسطیح و آسفالت معابر، اجرای شبکه تأسیسات زیرزمینی آب و برق، جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی و فاظلاب، و در کنار آن عملیات روبنایی مانند احداث مدارس، درمانگاه، واحد انتظامی، فضای سبز، آتش‌نشانی، اماکن تجاری و نظایر آن اقدام کند و واگذاری زمین نیز به شرط اجرای عملیات وفق شرایط ذکر شده  است.
وی با اشاره به اینکه طی سال‌های 88 – 89 شرکت دیداس به نمایندگی از سازمان مسکن و شهرسازی، متقاضی واگذاری شهرک به شهرداری بوده  تاکید کرد: مدیریت منطقه به دلیل وجود نواقص متعدد و نیز هزینه‌های کلان تکمیل آن، به استناد قوانین موضوعه موجود، درخواست تکمیل آماده‌سازی شهرک را کرد که در نهایت با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری، شهرداری و نیز نمایندگان مسکن و شهرسازی، نواقصات استخراج و در جلسه مذکور و جلسات بعدی به تاریخ‌های 21/7/89 ، 7/12/89 ، 11/12/89 و 18/12/89 تصمیماتی را اتخاذ کرد.
شهردار منطقه 7 تبریز در ادامه سخنان خود با اشاره به تصمیمات اخذ شده در ارتباط با شهرک اندیشه خاطرنشان کرد: با توجه به نواقص موجود مورد تأیید مسکن و شهرسازی، شرکت دیداس مجری طرح آماده‌سازی و شهرداری منطقه 7 نسبت به تکمیل بیش از 2 هزار متر جدول‌گذاری و کانیور با پرداخت هزینه آن از سوی شرکت دیداس به شهرداری منطقه حداکثر تا سه ماه اول سال 90 اقدام، ضمنا هزینه‌های مربوط به آسفالت و لکه‌گیری حدود 35 هزار مترمربع و نیز هزینه‌های 70 هزار مترمربع آسفالت در سه ماه اول سال 90 توسط شرکت دیداس پرداخت شود.
جاهد ادامه داد: همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت دیداس در اسرع وقت نسبت به اجرای عملیات اتصال کامل کانال فرعی به کانال «رواسان» به طول 135 متر اقدام کند.
وی تاکید کرد: کاشت نهال و چمن در فاز اول شهرک اندیشه توسط شهرداری با هزینه شرکت دیداس، برطرف شدن معارضان و ساخت و سازهای غیرمجاز قبل از تحویل شهرک، از سوی مسکن و شهرسازی، تحویل صورت جلسات واگذاری قطعات اعم از آتش‌نشانی، فضای سبز و معابر به شهرداری، تحویل کاربری‌های عمومی به ارگان‌های مربوطه و اخذ نظریه آنها در این ارتباط، پرداخت سهم شهرداری از بابت 6.4 هکتار اضافه شده بعدی و تغییر کاربری‌ها و تکمیل و اجرای شبکه‌های آبیاری فضای سبز، احداث دیوار حائل و مسیرگشایی امتداد مسیر مسیل خروجی شهرک تا رودخانه آجی‌چای از جمله مواردی بود که در این جلسات  به تصویب رسید.
شهردار منطقه 7 تبریز در ادامه سخنان خود گفت: متأسفانه سازمان مسکن و شهرسازی به جای تکمیل نواقص، با فرافکنی سعی در تحویل شهرک با همان نواقص به شهرداری داشته که باید خود این سازمان با درآمدهای حاصله از واگذاری قطعات مسکونی و تجاری نسبت به تکمیل آن اقدام کند.
جاهد ادامه داد: شهرداری به عنوان یک نهاد عمومی و مردمی باید در تحویل شهرک، همانند سایر ارگان‌ها و ادارات مانند آموزش و پرورش، برق، مخابرات، آب، فاضلاب، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از نظر تأمین خدمات مربوط مربوط به آن‌ها وفق قوانین اخذ کند که متأسفانه سازمان مسکن و شهرسازی در هر مرحله به بهانه‌ای خود را ملزم به رعایت مقررات نمی‌داند.
وی گفت: شهرداری منطقه هفت آماده است تا همه مدارک و مستندات موجود در ارتباط با شهرک اندیشه را جهت تنویر افکار عمومی منتشر کند تا شهروندان تبریزی و ساکنان فهیم شهرک اندیشه خود به واقعیت مطلب و قصور سازمان مسکن و شهرسازی  در این قضیه پی ببرند.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول