اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ابهر خبر داد:

تحقق 30 درصدی تعهد اشتغال در شهرستان ابهر

خبرگزاری فارس: فرماندار ابهر گفت: از ابتدای سال تا کنون 30 درصد از تعهد اشتغال شهرستان ابهر تحقق یافته است.

تحقق 30 درصدی تعهد اشتغال در شهرستان ابهر
علی یوسفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: از ابتدای سال تا کنون 30 درصد از تعهد اشتغال شهرستان ابهر تحقق یافته و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مابقی تعهدات نیز تا پایان سال تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه در سال جاری ایجاد اشتغال در بخش‌های مختلف صنعت، بازرگانی، خدمات و مشاغل خانگی در دستور کار است، افزود: در این زمینه فعالیت‌های مطلوبی صورت گرفته و در سال جاری بیش از تعهد شهرستان زمینه اشتغال برای قشرهای مختلف جامعه از جمله جوانان ایجاد می‌شود.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه میزان تعهد اشتغال شهرستان در سال گذشته 6 هزار و 400 نفر بود، تصریح کرد: در سال جاری این میزان افزایش می‌یابد.
وی تصریح کرد: در سال جهاد اقتصادی فعالیت‌های فرمانداری ابهر در راستای جامه عمل پوشاندن به فرامین مقام معظم رهبری در راستای توسعه جهاد اقتصادی در بخش‌های مختلف اجرایی می‌شود.
 وی یادآورشد: دولت مصمم است محورهای اقتصادی را در سطح استان و شهرستان مورد اجرا قرار دهد.
فرماندار ابهر با اشاره به اینکه وظیفه ما عملیاتی کردن شعار سال در حلقه سیاستگذاری کلان کشوری است، افزود: باید با برنامه‌ریزی مطلوب  در راستای توسعه شهرستان تلاش شود.
وی با بیان اینکه توزیع ثروت به صورت عادلانه از اهداف جهاد اقتصادی است، یادآور شد: برای عملیاتی شدن این اهداف برنامه‌های مطلوبی در نظر گرفته شده است.
یوسفی تعامل دستگاه‌ها در همه مسائل، بسیج همه دستگاه‌ها با امکانات موجود، سرعت در کار و حذف موانع کاری، پاسخگویی سریع، آسان و شفاف، زمانبندی و برنامه‌ریزی دقیق را در راستای تحقق شعار سال مهم ارزیابی کرد.
وی بر لزوم  بهره‌وری از همه امکانات تاکید کرد و یادآورشد: در سال جهاد اقتصادی باید مخاطب پیام همگانی شود.
یوسفی با تاکید بر مدیریت صحیح و شتاب فعالیت‌ها از سوی مسئولان گفت: مسئولان باید در همه برنامه‌های سال 90 با برنامه‌ریزی صحیح اقدام کنند.
وی ایجاد اشتغال برای 10 هزار نفر را از برنامه‌های فرمانداری ابهر در سال جهاد اقتصادی برشمرد و افزود: در سال گذشته تعهد شهرستان ایجاد 5 هزار شغل بود که زمینه اشتغال برای 6 هزار و 500 نفر ایجاد شد.
فرماندار ابهر توجه به فعالیت‌های عمرانی روستاها  را در قالب مهاجرت معکوس و ستاد عمران روستایی از برنامه‌های سال جاری عنوان کرد و گفت: از طریق ستاد عمران شهری نیز 12 میلیارد تومان اختصاص یافته است که در سال جاری در این بخش هزینه می‌شود.
وی از کلنگ‌زنی 600 واحد مسکن مهر در ماه گذشته خبر داد و یادآور شد: با توجه به محوریت سال جهاد اقتصادی و تاکید استاندار در محورهای 9 گانه این ستادها در شهرستان فعال شده و فعالیت‌های آن پیگیری می‌شود.
یوسفی برگزاری جلسات مختلف را در راستای اجرای محورهای مختلف سال جهاد اقتصادی را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: برگزاری این جلسات در ماه‌های آینده نیز در دستور کار قرار دارد.
وی توجه به مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور و سفرهای شهرستانی استاندار زنجان را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: مصوبات سفرهای استانی به دقت اجرایی می‌شود.
فرماندار ابهر حمایت از صنایع و بخش کشاورزی را در راستای جامه عمل پوشاندن به برنامه‌های قانون هدفمندی یارانه‌ها را از دیگر برنامه‌های شهرستان عنوان کرد و گفت: برنامه‌های ستاد تسهیل نیز پیگیری می‌شود.
وی تشویق مردم در سرمایه‌گذاری را از برنامه‌های شهرستان در سال جاری دانست و تصریح کرد: از 100 سرمایه‌گذاری استان 42 درصد به شهرستان ابهر اختصاص یافته است.
یوسفی 43 درصد سرمایه‌گذاری استان را مختص شهرستان زنجان اعلام کرد و یادآورشد: 15 درصد مابقی به شهرستان‌های دیگر اختصاص یافته است.
وی از فعالیت 192 واحد صنعتی در شهرستان ابهر خبر داد و افزود: در سال جاری 20 واحد دیگر نیز به این بخش اضافه می‌شود.
فرماندار ابهر با بیان اینکه در حال حاضر 30 واحد صنعتی با 40 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از این تعداد 20 واحد در سال جاری به بهره‌برداری برسد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول