اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس راهنمایی و رانندگی کرمان خبر داد:

شرکت 34 تیم گشتی در طرح ترافیکی کرمان

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 34 تیم گشت خودرو و موتورسوار در طرح ویژه ترافکی شهر کرمان شرکت می‌کنند.

شرکت 34 تیم گشتی در طرح ترافیکی کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مسعود غفوریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 120 نیرو برای کنترل ترافیک در مهرماه سال جاری به نیروهای راهنمایی و رانندگی افزوده شده‌اند.
وی با بیان اینکه نشست‌هایی از دو ماه گذشته برای ساماندهی وضعیت سرویس‌های مدارس در کرمان برگزار شده است، ابراز داشت: کارگاه‌های آموزشی برای تمام رانندگان سرویس‌های مدارس در استان کرمان برگزار می‌شود.
غفوریان با اشاره به اینکه مدیران مدرسه‌ها باید وسایل حمل و نقل عمومی را برای سرویس مدارس جذب و با آن‌ها اخذ قرارداد کنند، عنوان کرد: با خودروهای شخصی برخورد می‌شود.
وی ارائه برگه معاینه فنی از سوی رانندگان سرویس‌های مدارس را الزامی دانست و گفت: با توجه به افزایش مناسب نرخ کرایه سرویس‌های مدارس در صورتی که رانندگان این خودروها ظرفیت غیرمجاز داشته باشند، در محل جریمه می‌شوند و از تردد آن‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.
غفوریان از همکاری گذربانان مدرسه با مأموران راهنمایی و رانندگی در کرمان خبر داد و افزود: در هر مدرسه دو تا هشت گذربان فعالیت می‌کند که این افراد مانند نیروهای پلیس هستند و اگر رانندگان به تذکرات آن‌ها بی‌توجهی کنند، جریمه می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: با درخواست مدیران و یا اعضای انجمن اولیا و مربیان راهنمایی و رانندگی آموزش‌های لازم به گذربانان را در مدرسه‌ها ارائه می‌کند.
غفوریان ایمن‌سازی جلوی مدرسه‌ها را مهم و ضروری دانست و ابراز داشت: شهرداری‌ها طرح‌های کاهنده و ایمنی سرعت را در جلوی مدارس اجرا کرده‌اند.
وی عنوان کرد: اگر مدرسه‌ای از این طرح‌ها بهره نبرده باشد، آمادگی لازم برای توسعه حضور مأموران راهنمایی و رانندگی و آرام‌سازی ترافیک در این محدوده‌ها وجود دارد.
غفوریان از افزایش 30 تا 40 درصدی ترافیک صبحگاهی در دو هفته ابتدایی مهرماه در کرمان خبر داد و افزود: پلیس در تقاطع‌ها و میدان‌های شهر حضور گسترده‌ای دارد. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول