اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

شهرداران اصفهان باید در احیای موقوفات همکاری کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: شهرداران اصفهان باید با تعامل و همکاری با اداره اوقاف در راستای احیای موقوفات موجود در سطح شهر تلاش کنند و تعامل و همکاری خود را با این اداره افزایش بدهند.

شهرداران اصفهان باید در احیای موقوفات همکاری کنند
حجت‌الاسلام حسین اژدری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر مشارکت، تعامل و همکاری این اداره با شهرداران اصفهان باید افزایش یابد و شهرداران باید به وقف و موضوعات آن توجه کنند.
وی به ضرورت تعامل میان این اداره با شهرداری اشاره کرد و افزود: شهرداری و اداره اوقاف باید تعاملات خود را در راستای موضوعات مختلف توسعه بدهند و با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه با یکدیگر همکاری کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه شهرداری از توانایی‌های بسیاری برای ساماندهی وضعیت شهر برخوردار است، تصریح کرد: شهرداری به عنوان یک مرکز مهم و توانمند در موضوعات شهری، زیبا‌سازی سطح شهر، انجام اقداماتی در راستای ساخت و ساز‌های بزرگ در سطح شهر و دیگر زمینه‌ها محسوب می‌شود.
وی به گسترده بودن موقوفات در سطح اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: موقوفات در سطح شهرستان اصفهان بسیار گسترده است و این موقوفات در مناطق 14‌گانه شهرداری قرار دارند.
اژدری با بیان اینکه تا‌کنون جلسات متعددی در راستای تعامل و همکاری میان شهرداری و اداره اوقاف در اصفهان برگزار شده است، تاکید کرد: این جلسات به منظور آشنایی شهرداران مناطق 14‌گانه اصفهان با وقف و موضوعات مربوط به وقف برگزار شده است و در حال حاضر بسیاری از مردم و مسئولان نسبت به موضوعات وقف بی‌اطلاع هستند.
وی به ضرورت آشنایی مسئولان با مبانی و اهداف وقف اشاره کرد و بیان داشت: مشکلات موجود در سطح شهر در زمینه موضوعات وقف باید با اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه برطرف شود و تعامل و همکاری مسئولان با اداره اوقاف باید گسترش یابد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به نتایج حاصل از تعامل و همکاری مسئولان با اداره اوقاف اضافه کرد: با تحقق این موضوع مشکلات موجود در این زمینه در آینده‌ای نزدیک برطرف می‌شود و افزایش تعامل اوقاف با شهرداری از چشم‌انداز مناسبی برخوردار است.
وی گفت: شهرداری یک ارگان توانمند است و شهرداری باید به منظور احیا، باز‌سازی و بهسازی موقوفات موجود در سطح شهر با اداره اوقاف همکاری کند.
اژدری با اشاره به حمایت‌های مالی شهرداری از مساجد اظهار داشت: هر ساله شهرداری اصفهان بیش از دو میلیارد تومان به مساجد موجود در سطح شهر کمک می‌کند و ساز و کار مناسب حمایت‌های اوقاف و شهرداری به مساجد باید مشخص شود.
وی به وظیفه شهرداران اصفهان در راستای احیای موقوفات اشاره کرد و افزود: این اشخاص باید با افزایش و گسترش تعامل خود با این اداره در راستای احیای موقوفات موجود در سطح شهر گام بردارند و این موضوع را در دستور کار خود قرار بدهند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه اصفهان در راستای همکاری و تعامل با تمام دستگاه‌های اجرایی استان به منظور باز‌سازی، مرمت، احیا و بهسازی موقوفات موجود در سطح شهر از آمادگی کامل برخوردار است. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول