اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان اوقاف و امور خیریه خبر داد:

شناسایی موقوفات غیرمتصرفی

خبرگزاری فارس: معاون امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: موقوفات غیرمتصرفی در کانون «متولیان موقوفات» ساماندهی می‌شوند.

شناسایی موقوفات غیرمتصرفی
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، محمدرضا کائینی در نشست کارشناسان رسمی دادگستری و متولیان موقوفات شاخص استان مازندران گفت: تشکیل کانون متولیان موقوفات سبب برکات فراوان است و موجب انسجام و ساماندهی موقوفات غیرمتصرفی می‌شود.
معاون امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: سازمان اوقاف از سازمان‌های با قدمت بالا است و در طول تاریخ یک دوره تکاملی را طی کرده که شرایط سیاسی اجتماعی هر دوران سبب شده تا موقوفات دچار تغییرات و تحولات شوند.
وی تصریح کرد: اساس موقوفات برای عمل به نیات واقفان در سه حوزه عزاداری امام‌ حسین(ع)، خدمات فرهنگی و خدمات اجتماعی است و اکنون ما باید این دوران را بسازیم تا قضاوتی که در آینده از ما می‌شود، قضاوت خوبی باشد.
معاون امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: قوانین و مقررات، برنامه‌ها ساختارها، بهره‌برداری از تکنولوژی، رویکردها، بینش‌ها و تبلیغات نشان می‌دهد که این سازمان چه مقدار قدمت دارد.
این مسئول افزود: متولیان یک استعداد در کشور هستند و پذیرفتن مسئولیت موقوفات نشان‌دهنده دین‌مداری و توجه به نیات واقفان و امانتداری آنان است.
کائینی اظهار کرد: متولیان که در بخش موقوفات غیر‌متصرفی مسئولیت دارند ابتدا باید توجه کنند چه مسئولیتی دارند تا در برخی موارد بین متولیان و سازمان اوقاف خلط مبحث نشود و یا در جایی به موقوفه‌ای کم‌توجهی نشود.
وی با توجه به اینکه سازمان اوقاف باید پاسخگوی نمایندگان مجلس و بازرسی کل کشور باشد به واسطه این ادارات اوقاف وارد موضوعات اوقافی غیرمتصرف می‌شوند، ادامه داد: اعتقاد ما این است که متولیان ما به اندازه کافی قدرت و همت دارند که خودشان به وظایفشان عمل کنند و نیاز به دخالت ادارات اوقاف نباشد، ولی تشکیل کانون متولیان در راستا وظیفه اوقاف هدایت و نظارت است که این وظیفه را باید به درستی انجام دهیم.
معاون امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه درباره تشکیل کانون متولیان موقوفات عنوان کرد: تشکیل این کانون برای متولیان برکات زیادی دارد و موجب انسجام و ساماندهی موقوفات غیر متصرفی می‌شود و ما در استان تهران و فارس تجربه این کانون را داریم.
وی افزود: از همکاران می‌خواهیم آن برنامه‌هایی که جزو کارهای متولیان نوشته می‌شود مورد توجه ویژه قرار گیرد که از اهداف این کانون برنامه محور بودن است.
کائینی با بیان اینکه از هر شهرستان یک نفر به عنوان هیئت موسس در این کانون حضور داشته و آنان هفت نفر را به عنوان هیئت مدیره کانون انتخاب کنند، متذکر شد: هیئت مؤسس سالی یک یا دو بار جلسه برگزار کند و هیئت مدیره چون کار اجرایی انجام می‌دهد جلسات هفتگی و ماهانه داشته باشند.
معاون امور اوقافی و خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان داشت: اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه محلی برای دفتر این هیئت مدیره در نظر گرفته و با تأسیس این دفتر کانون‌های شهرستانی نیز شکل گیرد.
انتهای پیام/ن30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول