اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف تنکابن و عباس‌آباد:

موقوفات تصرف شده تعیین تکلیف شود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد گفت: تعیین تکلیف موقوفات تصرف شده و عمل به نیت واقفین الزامی است.

موقوفات تصرف شده تعیین تکلیف شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی حسینی با اشاره به اینکه دو شهرستان از نظر املاک اوقافی دارای مستغلات فراوانی هستند و در بسیاری از موقوفات متصرفان بدون عمل به نیت واقف در حال بهره‌برداری از این املاک هستند، اظهار داشت: متصرفان املاک وقفی طبق فتوای اخیر مقام معظم رهبری و استفتائات مراجع در باب وقف اگر متصرفی در ملک موقوفه باشد و به نیت واقف عمل نکند که از واجبات است هرگونه عمل شرعی او مورد قبول نیست و باطل است.
وی از صاحبات املاک وقفی خواست تا با حضور در اداره اوقاف و پیگیری مسائل هر چه سریع‌تر شرایط انجام و عمل به نیت واقف موقوفه مذکور را فراهم سازند تا رضای خدا در این مورد برآورده شود و جلوی مشکلات جدی گرفته شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد اشاره کرد: اداره اوقاف و امور خیریه تنکابن و عباس‌آباد در این راستا و حل مشکلات و روشن شدن تکلیف موقوفات از هیچگونه تلاشی دریغ نخواهند کرد و در این راستا تسهیلاتی نیز بر اساس قوانین اعطا خواهد کرد تا متصرفان املاک وقفی دچار مشکل نشوند.
حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه باید آگاه باشیم که از اموال وقفی نباید استفاده شخصی شود، اظهار داشت: در راستای تسریع در امور املاک موقوفه نخستین نشست متولیان موقوفات تنکابن و عباس‌آباد برگزار شد تا برای حفظ و احیای موقوفات و احقاق حقوق این سنت حسنه گام‌های مؤثری برداشته شود.
رئیس اداره اوقاف تنکابن و عباس‌آباد گفت: مطرح‌ترین موقوفات دو شهرستان را در تنکابن املاک عسل‌محله، گلستان‌محله، خرم‌آباد و شهر تنکابن و در بخش نشتاء روستای پلنگ‌آباد سفلی (کاظم آباد فعلی)، مرزه و در بخش عباس‌آباد پلنگ‌کلا که ششدانگ روستا را شامل می‌شود.
وی مهم‌ترین موقوفات دو شهرستان از نظر وسعت هکتاری را در شهرستان تنکابن محدوده از میدان امام به سمت دریا تا خیابان ابن‌سینا و از غرب تا انتهای بلوار شهید شیرودی که مرز آن رودخانه مرز حدود 160 هکتار و در شهرستان عباس‌آباد روستای دانیال محدوده‌ای از انتهای خیابان دریاگوشه در بخش سلمانشهر تا پای کوه بیش از 800 هکتار اعلام کرد.
 وی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریع‌تر با تعیین تکلیف املاکی که در تصرف اشخاص هستند هر چه سریع‌تر با عمل نیت واقف موجبات رضای خدا و عمل به شرع محقق شود.
حسینی گفت: اداره اوقاف تنکابن و عباس‌آباد دارای 410 موقوفه و 3 هزار و 328 رقبه و 92 بقعه و 298 مسجد است.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول