اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور اوقافی سازمان اوقاف:

کشور نیازمند موقوفات جدید است

خبرگزاری فارس: معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای برطرف شدن خلأهای موجود در جامعه در حال حاضر نیازمند ثبت موقوفات جدید است.

کشور نیازمند موقوفات جدید است
به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا کائینی پیش از ظهر امروز در نشستی در سالن اجتماعات اوقاف و امور خیریه استان سمنان اظهار داشت: در شرایط امروز نمی‌توان نیازهای جامعه را تنها با کمک موقوفات قدیمی برطرف کرد.
وی افزود: در راستای مقابله با عملکردهای دشمن در راستای ایجاد تهاجم و اختلاف فرهنگی در جامعه نیازمند آن هستیم که با ایجاد موقوفت جدید، منابع مالی خوبی به دست آوریم.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بسیاری از نیازهای مذهبی، دینی و حتی علمی کشور از طریق منابع مالی وقف تأمین می‌شود که کمک به بورسیه دانشجویان بی‏بضاعت، تأمین خوابگاه‌های آنها و کمک به تحصیل دانش‏آموزان محروم از این نمونه‌هاست.
کائینی تصریح کرد: در حال حاضر سازمان اوقاف و امور خیریه استان سمنان برای ارائه زمین به خیران جهت سرمایه‏گذاری برای ساخت مسکن، مجتمع‌های فرهنگی و خوابگاه‌های دانشجویی در راستای برآورده کردن هرچه بیشتر نیت وقف کنندگان آمادگی دارد.
وی بیان کرد: برنامه‏محور بودن عملکرد سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در صدر سیاست‌های کلان این سازمان قرار دارد.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه از سال 86 برنامه‌های خود را بر اساس سیاست‌های کلان کشور در برنامه چهارم توسعه اقتصادی تا پایان سال 89 تنظیم کرد.
کائینی افزود: اوقاف پس از آن در همان راستا برنامه پنج‌ساله خود را تنظیم و برای سال 1390 نیز برنامه مشخص و شفافی را به تفکیک استان‌های کشور مشخص کرده است.
وی اظهار داشت: در این برنامه، شناسه‌های مرتبط با برنامه‌های کاری سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌ها مشخص و ابلاغ شده است.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مأموریت‏های سازمان اوقاف و امور خیریه هر استان، میزان کمک به مساجد و بقعه‌های متبرکه، برگزاری مراسم‌ مختلف مذهبی، تعمیر و بازسازی رقبه‏ها و موقوفات از جمله این شناسه‌هاست.
کائینی اظهار داشت: بر اساس تدابیر مقام معظم رهبری، تنظیم برنامه و مکتوب کردن آن تنها یک سوی کار بوده و سوی دیگر آن که از اهمیت بیشتری برخوردار است، تحقق برنامه‌هاست.
وی عنوان کرد: برنامه‌های مورد نظر سازمان اوقاف کشور برای استان‌ها نوشته شده و به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفته و مشکلات موجود در مسیر تحقق برنامه‌ها شناسایی و راه حل‌هایی نیز ارائه شده است.
معاون امور اوقافی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: علاوه بر این، برنامه گزارش‏گیری به صورت سه ماهه و شش ماهه از مدیران کل استان‌ها از نحوه عمل به برنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تعیین شده است.
کائینی افزود: در مرحله بعدی این گزارش‏گیری، جمع‏بندی نهایی از مدیران کل استان‌ها انجام می‌شود تا در کنار برنامه‏ریزی مدون و منسجم نظارت دقیقی نیز وجود داشته باشد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول