اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نهبندان خبر داد:

اجرای 75 برنامه در هفته دفاع مقدس در نهبندان

خبرگزاری فارس: فرماندار نهبندان از اجرایی شدن بیش از 75 برنامه ارزشی و شاخص در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

اجرای 75 برنامه در هفته دفاع مقدس در نهبندان
به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین شرافتی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدان و امام راحل(ره) اظهار داشت: انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهیدان، امام خمینی(ره) و ملت فهیم ایران اسلامی در ادامه راه انبیا و نهضت کربلا گام برداشته و این شاخص‌ها سبب پیروزی انقلاب اسلامی و تثبیت آن در عصر کنونی شده است.
وی با بیان اینکه یکی از اصول پاسداشت از ارزش‌ها و فرهنگ‌های اسلامی، بزرگداشت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت ساله جنگ است، تصریح کرد: امروزه فرهنگ دفاع مقدس به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند و بسیار با محتوا باید برای نسل سوم و چهارم انقلاب بازگو و تبیین شود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس نهبندان نهادینه شدن فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه امری ضروری برشمرد و افزود: جنگ هشت ساله به دلیل اخلاص رزمندگان و ولایت‌پذیری محض ملت و ایثارگران مبدل به دفاع مقدس شد و جامعه امروزی نیاز به تبیین اینگونه فرهنگ‌ها و شاخص‌ها دارند.
شرافتی با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال در سطح شهرستان متفاوت با سال‌های گذشته برگزار می‌شود، گفت: در راستای با شکوه‌تر برگزار شدن بیشتر این برنامه‌ها 9 کمیته زیر مجموعه و یک ستاد فرعی در شهر شوسف تشکیل شده و تمامی این برنامه‌ها با مشارکت مردمی و دستگاه‌های اجرایی نهبندان برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری برنامه‌ها و گرامیداشت هفته دفاع مقدس را انتقال و ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در سطح جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: این نظام شهدا را به خاک نسپرده بلکه آنها را به دل‌ها سپرده است و باید فرهنگ شهادت در بین مردم به ویژه جوانان اشاعه و این مهم سبب بصیرت‌افزایی نسل جوان شود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس نهبندان با بیان اینکه اگرچه جنگ تمام شده ولی دفاع همچنان پا برجا است، تصریح کرد: ملت بصیر و تمامی بسیجیان و کسانی که روحیه بسیجی دارند با سلاح ایمان و تقوا و تبعیت از ولایت فقیه و با عزمی راسخ مقتدرانه در صحنه‌های مختلف جواب دندان‌شکنی را به دشمنان دادند.
شرافتی با اشاره به اینکه فرهنگ بسیج و تفکر بسیجی در جامعه به عنوان یک ارزش فراگیر شده است، افزود: تفکر بسیجی و روحیه بسیجی مانعی برای بروز و وارد آمدن آسیب‌ها به بدنه اجتماع و خانواده‌هاست همچنین روحیه و تفکر بسیجی عاملی مهم برای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان به شمار می‌آید.
وی از اجرایی شدن بیش از 75 برنامه شاخص در هفته دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با دیدار بسیجیان و مسئولان ادارات با امام جمعه نهبندان و تجدید پیمان با آرمان‌های امام(ره) و شهیدان آغاز می‌شود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس نهبندان غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ویژه برنامه سوگواری شهادت امام صادق(ع)، تجلیل از کارکنان و سربازان نمونه، طرح استقبال مهر ویژه دانشجویان جدید‌الورود، نواختن زنگ ایثار در مدارس، افتتاح پروژه‌های عمرانی بسیج سازندگی، مسابقات و برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، مذهبی و افتتاح نمایشگاه عکس را از عمده برنامه‌های این هفته عنوان کرد.
شرافتی از اختتامیه نخستین جشنواره استانی"راهی به سوی آسمان" به میزبانی نهبندان در هفته دفاع مقدس خبر داد و اظهار داشت: دو همایش سران قبایل و طوایف عشایر در منطقه مرزی چاهشند و همایش حجاب و عفاف نیز طی این هفته در نهبندان برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در تمامی رده‌های بسیج یادواره شهدا حداقل هفت یادواره برگزار می‌شود و یادواره ویژه‌ای با عنوان یادواره شهیده نسرین افضل هم در هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
رئیس ستاد هفته دفاع مقدس نهبندان یادآور شد: بزرگداشت یاد و نام شهیدان در نهادینه سازی فرهنگ غنی دفاع مقدس موثر است و تعمیق این فرهنگ‌ها بدنه نظام را گزند توطئه‌های دشمن محفوظ و بیمه می‌کند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول