اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

با عنوان «راه ناتمام»؛

نمایشگاه نشریات و اسناد دفاع مقدس در کتابخانه ملی افتتاح شد

خبرگزاری فارس: نمایشگاه «راه ناتمام» با محوریت ارائه اسناد و تصاویر منتشر نشده از دفاع مقدس صبح امروز در محل مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران افتتاح شد و تا 5 مهرماه ادامه خواهد داشت.

نمایشگاه نشریات و اسناد دفاع مقدس در کتابخانه ملی افتتاح شد
به گزارش خبرنگار باشگاه خبری فارس «توانا»، همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نمایشگاه «راه ناتمام» با حضور قاسم قاسم‌خانی معاون فرهنگی موزه دفاع مقدس، سیدحسین محمدی معاون پشتیبانی امور حقوقی و استان‌های کتابخانه ملی و فریبرز درودی مدیرکل اطلاع‌رسانی کتابخانه ملی صبح امروز در بخش نشریات سازمان اسناد و کتابخانه ملی افتتاح شد.

محمدی طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: با نگاهی گذرا به وضعیت انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس می‌بینیم دشمنان تصوری دیگری نسبت به انقلاب ما داشتند و درصدد بودند این انقلاب را در نطفه خفه کنند چرا که نمی‌خواستند موج بیداری اسلامی به سایر کشورها صادر شود و به این علت جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما عنصر ولایت فقیه خواب دشمنان را نا‌مؤثر ساخت.

*پیشرفت‌های علمی کشور نتیجه رشادت‌های 8 سال دفاع مقدس است

وی در ادامه افزود: ایجاد تحریم‌ها و قرار گرفتن نفوذی‌های ضد انقلابی همانند بنی‌صدر نتوانست کشور ما را با چالش روبرو سازد و رهبری امام خمینی (ره) نقشه دشمنان را به شکست منتهی کرد.

معاون پشتیبانی امور حقوقی و استان‌های کتابخانه ملی تصریح کرد: دشمن که در زمان جنگ تحمیلی ما را از داشتن سیم خاردار محروم ساخته بود اکنون شاهد پیشرفت‌های بالای علمی کشور ما است و معتقدم این پیشرفت‌ها در نتنیجه رشادت‌های 8 سال دفاع مقدس صورت گرفته است.

*فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان الگوی جوانان منطقه در آمده است

محمدی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان دوران دفاع مقدس به عنوان الگویی برای جوانان منطقه درآمده است اظهار داشت: کشورهای اسلامی همانند مصر، تونس، لیبی، یمن و حتی برخی کشورهای آمریکای جنوبی شاهد تأثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان ما هستند و بر اثر این تاثیرگذاری اقدام به حرکت‌های اسلامی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه‌ فرهنگ ایثار و شهادت نیازمند تلاش مضاعف و فرهنگ‌سازی هستیم خاطرنشان کرد:‌ سازمان اسناد و کتابخانه ملی با داشتن 137 پرسنل ایثارگر می‌تواند عامل مؤثری برای توسعه‌ فرهنگ دفاع مقدس بوده و گام‌های مؤثری در این زمینه بردارد.

به گزارش «توانا»، نمایشگاه «راه ناتمام» با به نمایش گذاشتن نشریه‌های؛ ادبیات پایداری، شمیم عشق، سرو، خبرنامه دفاع مقدس، دیدگاه سینما و روزنامه‌های اطلاعات، کیهان، تهران تایمز با موضوع دفاع مقدس تا پنجم مهرماه سال جاری برای بازدید عموم در بخش نشریات کتابخانه ملی آزاد است.

در برخی از نشریات به چاپ رسیده دوران دفاع مقدس که در این نمایشگاه به نمایش در آمده است عناوینی همچون؛ خرمشهر آزاد شد، نبرد شدید برای شکستن آخرین مقاومت‌ها در خرمشهر، هزاران نظامی عراق در خرمشهر محاصره شدند، حمله موشکی ایران به بغداد، حمله ایران به عین خوش و عملیات والفجر آغاز شد به چشم می‌خورد که به زبان‌های فارسی و انگلیسی چاپ شده است.
انتهای پیام/و
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول