اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت گرفت؛

نواختن زنگ شکوفه‌ها در مدارس خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: زنگ شکوفه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی در مدارس استان خراسان جنوبی نواخته شد و کلاس‌ اولی‌ها امروز نخستین روز مدرسه خود را جشن گرفتند.

نواختن زنگ شکوفه‌ها در مدارس خراسان جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در این مراسم که در دبستان محدثه بیرجند و با حضور مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز بزرگی برای کلاس‌ اولی‌هاست.
طاهره حمیدی شغل معلمی را شغل انبیا دانست و اظهار داشت: معلمان در جامعه امروز ما رسالت بزرگی را بر دوش دارند که باید با احساس تکلیف نسبت به انجام این امر مهم اقدام کنند.
وی تصریح کرد: معلمان همانند انبیا انسان‌ها را به زیور علم، دانش و تقوا آراسته می‌کنند و زمینه سعادت دنیا و آخرت را برای آنها فراهم می‌آورند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در توصیه به معلمان و خدمتگزاران دانش‌آموزان در سطح مدارس گفت: فراهم آوردن محیط مناسب و ایجاد امید و نشاط در بین دانش‌آموزان و آشنا کردن آنها با کلام ائمه از جمله مهم‌ترین وظایف معلمان به شمار می‌رود.
حمیدی از والدین خواست تا ارتباط و تعامل خود را با محیط‌های دانش‌آموزی بیشتر کنند تا با آگاهی بیش‌تر از وضعیت تحصیلی فرزندان از مشکلات احتمالی تحصیلی و اخلاقی آینده این دانش‌آموزان جلوگیری کنند.
وی ادامه داد: آموزش تنها بر عهده مدارس نیست بلکه قسمت اعظم آن با توجه به اینکه بیشتر اوقات زندگی بچه‌ها در منازل می‌گذرد بر عهده والدین است
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی در توصیه به دانش‌آموزان گفت: مدرسه خانه شما است و معلمان شما نیز مانند والدین شما هستند که همگی آنها تلاش دارند با فراهم ساختن محیطی آرام زمینه تحصیل شما را فراهم آورند.
حمیدی با اشاره به همزمان بودن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اظهار داشت: آرامش و راحتی امروز جامعه ما مدیون جانفشانی‌های رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بوده است چراکه در این دوران خیلی از دانش‌آموزان نیز در عرصه‌های دفاع شهید شدند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان امروز ما باید راه این شهدا را ادامه دهند و زندگی دانش‌آموزان شهید را سرلوحه کار و تحصیل خود قرار دهند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قرآن داروی تمام دردهاست و باید دانش‌آموزان با تاسی به کلام وحی درس بخوانند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول