اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نهاوند:

دفاع مقدس الهام‌بخش ملت‌های مسلمان شده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه نهاوند گفت: مقاومت در هشت سال دفاع مفدس موجب ماندگار و ریشه‌دار شدن انقلاب شد به طوری که امروز الهام‌بخش ملت‌های مسلمان شده است.

دفاع مقدس الهام‌بخش ملت‌های مسلمان شده است
حجت‌الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه سال‌های دفاع مقدس توسط امریکا و ایادی امریکا بر ایران تحمیل شد، اظهار کرد: به فرموده امام راحل ما در همین جنگ و دفاع مقدس صلابت و حقانیت انقلاب را به دنیا نشان دادیم و بعد از هشت سال مقاومت، دشمن را ناکام گذاشتیم.
وی تصریح کرد: مقاومت و به ثمر رسیدن این مقاومت و پیروزی سبب شد که انقلاب ماندگار و ریشه‌دار شود به طوری که امروز الهام‌بخش ملت‌های مسلمان شود.
امام جمعه نهاوند با بیان اینکه ماندگاری آثار انقلاب در جمهوری اسلامی ایران نیازمند بیان ویژگی‌های هشت سال دفاع مقدس است، افزود:‌ بیان ویژگی‌های انقلاب نه تنها به نسل آینده ایران بلکه به همه آزادگان عالم باید معرفی شود و ما با تبعیت از امام از صدور انقلاب سخن می‌گفتیم که برخی تعجب می‌کردند.
وی ابراز کرد: دفاع مقدسی که بر اساس ایمان و اعتقاد استوار بود، توانست انقلاب را ماندگار کند و امروز این مقاومت‌ها الگویی برای ملت‌های مسلمان شده و موجب مقاومت در مقابل ایادی استکبار شده است.
مغیثی خاطرنشان کرد: اگر بناست انقلاب را برای ایران نگهداری کنیم و این انقلاب الهام‌بخش برای انقلاب‌های دیگر باشد به ناچار باید ارزش‌های دفاع مقدس را حفظ کرده و به نسل آینده و ملت‌ها بشناسانیم.
وی با اشاره به چگونگی اجرای برنامه‌ها در هفته دفاع مقدس عنوان کرد: برنامه‌های این هفته باید متحول و متنوع باشد به نحوی که بیشتر توجه به ارزش‌های اساسی و اصلی شود.
امام جمعه نهاوند تصریح کرد: اگر کارها تنها مبتنی بر تجلیل از رزمندگان، ایثارگران و خانواده شهدا باشد، تأثیر چندانی ندارد بلکه برنامه‌ها باید مبتنی بر مرور خاطرات رزمندگان و تبیین اینکه دشمن از تحمیل جنگ چه اهدافی داشت، باشد.
وی عنوان کرد: هدف دشمنان براندازی نظام و جلوگیری از پیشرفت ایران بود اما رزمندگان با شیوه‌هایی که برخاسته از ایمان و اعتقاد بود چه در مناطق عملیاتی و چه در پشت جبهه توانستند مؤثر باشند که این در آینده از هر خطری جلوگیری می‌کند.
مغیثی اضافه کرد: آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ مقاومت و بازگو کردن خاطرات جنگ و کتاب‌هایی که در خصوص دفاع مقدس نوشته شده است که این برنامه‌ها موجب تعمیق باورهای اعتقادی می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه دفاع مقدس در راستای دفاع از انقلاب و اسلام بود، گفت: امروز آرامش و امنیت جامعه از برکات مقاومت است که باید در این مقوله‌ها برای نسل جدید صحبت شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول