اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام مدیر‌کل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت بازگشایی مدارس:

همه در مکتب اسلام باید معلم و متعلم باشند

خبرگزاری فارس: مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان طی پیامی به مناسبت بازگشایی مدارس گفت: در مکتب اسلام تمام افرادش باید معلم باشند و متعلم.

همه در مکتب اسلام باید معلم و متعلم باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در پیام احمد آخوندی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به مناسبت بازگشایی مدارس آمده است: سلام بر مهر، سلام برماه مهربان، سلام بر شکوفایی در پاییز که لحظه به لحظه جاری بودن در آن موج می‌زند و سلام بر مدرسه و سیمای پرمهر جویندگان علم و دانش.
با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز و فرهنگی، آغاز سال تحصیلی جدید را در فضای شور و شعور، با حضور دانش آموزان عزیز، اولیا و مربیان، فرهنگیان و قاطبه مردم شریف هرمزگان در جای جای این سرزمین پرگهر آغاز می‌کنیم.
این پیام می‌افزاید: ماه مهر که سرآغازی در راه بی پایان تعلیم و تربیت است با طنین آوای با صفای زنگ مدرسه و صدای پای دانش‌آموزان و الحان مهرآگین معلمان عجین گشته است با بزرگداشت رشادت‌ها و مقاومت مثال‌زدنی ملت بزرگ ایران در حماسه هشت سال دفاع مقدس زیبایی خود را دو چندان یافته است  که  بدون شک  تمرین درس زندگی وحدت ملی و اسلامی و ایثار و از خود گذشتگی است.
قرآن کریم به عنوان چراغ پر فروغ آفرینش که کامل‌ترین برنامه و قوانین را برای سعادت بشر دارد، در آیات نورانیش مکتب تعلیم و تربیت اسلامی را به زیبایی هرچه تمام ترسیم و خداوند را به عنوان نخستین معلم بشر معرفی کرده است. (نون و القلم و ما یسطرون) و بدینسان در مکتب اسلام تمام افرادش باید معلم باشند و تمام افرادش نیز متعلم.
 این پیام ادامه می‌دهد: در این عرصه دانش‌آموزان عزیز میهن اسلامی به عنوان آینده سازان کشور رکن رکین در مسیر توسعه به شمار می‌روند که برای رشد و بالندگی این سرمایه گرانسنگ همه و همه باید تلاش وافر داشته باشند زیرا بدیهی است که توسعه آموزش و پرورش در کشور یکی از ارکان توسعه یافتگی و حرکت به سوی تعالی و پیشرفت جامعه، شکوفایی استعداد‌ها و بالندگی علمی جامعه است.
مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در ادامه این پیام ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ماه مهر که فضای میهن اسلامی به عطر مجاهدت در راه کسب علم و دانش و معرفت عطرآگین است، آغاز سال تحصیلی جدید را به همه دانش‌آموزان عزیز، اولیا و مربیان و همه دست اندرکاران تعلیم و تربیت، تبریک عرض کرد و افزوده امیدواریم این سال تحصیلی که دوره جدید آموزش و پرورش کشور مسیر تحول بنیادی خود را طی می‌نماید، سالی سرشار ازنشاط، پیشرفت و موفقیت برای همه ملت ما به وی‍ژه جامعه فرهنگی و آموزشی باشد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول