اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

کلاس اولی‌ها و نخستین روز ورود به خانه دوم/

مادران وابستگی به کودک را تا قبل از بازگشایی مدارس کم کنند

خبرگزاری فارس: یک روانپزشک گفت: به مادران توصیه می‌شود مدتی قبل از بازگشایی مدارس وابستگی خود را به کودک کمتر کنند و بیشتر با بیان فواید مدرسه، اشتیاق وی را که برای نخستین بار به مدرسه می‌رود، افزایش دهند.

مادران وابستگی به کودک را تا قبل از بازگشایی مدارس کم کنند
احمد برجعلی، روانپزشک در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با بیان اینکه ایجاد اضطراب و نگرانی در دانش‌آموزان کلاس اولی امری عادی به شمار می‌رود، اظهار داشت: این مسئله به این دلیل است که کودک احساس می‌کند پایگاه ایمن خود یعنی منزل را از دست داده است.

وی افزود: این احساس کودک زمینه بهانه‌گیری و بی‌تابی را در وی به وجود می‌آورد که در این وضعیت برخورد همراه با مهربانی والدین و اولیاء مدرسه می‌تواند تا حدود زیادی از این مشکل بکاهد؛ والدین نباید به زور و اجبار سعی در نگه داشتن کودک در مدرسه داشته باشند بلکه باید با حفظ خونسردی کودک را آرام کرده و در کنارش بمانند.

* والدین برای ایجاد روحیه در کلاس‌اولی‌ها از ابزار تشویقی استفاده کنند

برجعلی خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند برای ایجاد روحیه در کودک در نخستین روزی که به مدرسه می‌رود، از ابزار تشویقی مانند خرید هدیه برای او یا برگزاری یک جشن ساده خانوادگی استفاده کنند.

این روانپزشک گفت: به مادران توصیه می‌شود مدتی قبل از بازگشایی مدارس وابستگی خود را به کودک کمتر کنند و بیشتر با بیان فواید مدرسه اشتیاق کودک خود را که برای نخستین بار به مدرسه می‌رود، افزایش دهند.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول