اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد اخلاق حوزه علمیه قم عنوان کرد:

امام زمان (عج) بزرگ‌ترین نشانه خدا در عالم هستی است

خبرگزاری فارس: استاد اخلاق حوزه علمیه قم وجود نازنین امام زمان (عج) در کل عالم هستی را بزرگ‌ترین نشانه خداوند دانست و شناخت آن حضرت را بهترین راه برای شناخت عظمت خداوند متعال معرفی کرد.

امام زمان (عج) بزرگ‌ترین نشانه خدا در عالم هستی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قائمی سه‌شنبه شب در جمع پرشور زائرین مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: خداوند بندگانش را خلق نکرد مگر برای شناخت صفاتش و کسی که او را شناخت عبادتش می‌کند و کسی که پروردگار متعال را عبادت کرد از غیر او بی‌نیاز خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه چطور می‌شود خدا را شناخت و به او معرفت پیدا کرد و گفت: راه شناخت خداوند‌ متعال، شناخت امام زمان (عج) است که برای رسیدن به کمال و سعادت لازم و ضروری است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی در ادامه افزود: انسان‌ها برای کسب معرفت به این عالم آمده‌اند و هر مقدار فرد در مسیر معرفت داشته باشد به همان مقدار فردای قیامت از آن بهره خواهد برد و هر فردی که در این مسیر قدم برندارد، عمر خود را ضایع کرده است.
وی هدف از خلقت را کسب معرفت و زمینه‌ای برای عبادت، رشد و کمال دانست و گفت: اگر مردم فضیلت و لذت عبادت پروردگار را درک کنند هرگز به زرق و برق دنیا توجه نکرده و دنیا در نظرشان از خاک پست‌تر می‌شود.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم خطاب به زائرانی که خود را از سراسر کشور به این مکان مقدس رسانده‌اند، گفت: به طور حقیقت این عمل شما نشانه معرفت نسبت به وجود مقدس و نازنین امام زمان(عج) است.
حجت‌الاسلام والمسلمین قائمی تمام اضطراب‌ها، استرس‌ها و پژمردگی‌ها در زندگی ما را نتیجه دوری از خداوند متعال و اهل ‌بیت (ع) دانست و تصریح کرد: هر کس با خداوند متعال باشد غم و غصه نخواهد داشت و هرکس با خدا ارتباط پیدا کرد، از مقربین درگاه پروردگار خواهد شد.
وی گفت: با توجه به حدیث پیامبر اکرم (ص)‌ هر فرد بمیرد در حالی که امام زمان (عج) خودش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است و اگر حجت و امام زمان (عج) بر روی زمین نباشد زمین و اهل خودش را فرو خواهد برد.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه وجود مقدس امام زمان (عج) بر روی اعمال و رفتار ما نظر دارد و از خوبی‌های ما خوشحال و از بدی‌های ما ناراحت و آزرده می‌شود، اضافه کرد: بهترین هدیه‌ای که می‌توان به امام زمان (عج) تقدیم کرد ترک گناه و معصیت و توبه به درگاه خداوند متعال است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول