اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارشاد بوشهر خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره ملی شعر قرآنی "ترنم آیات"

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ارشاد بوشهر گفت: دومین جشنواره ملی شعر قرآنی به زبان فارسی با عنوان "ترنم آیات"، اواخر بهمن‌ماه یا اوائل اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

برگزاری دومین جشنواره ملی شعر قرآنی "ترنم آیات"
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خداکرم ایزدپناه سه شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این جشنواره از طرف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر با همکاری دبیرخانه مرکزی جشنواره ملی شعر قرآنی، استانداری بوشهر، مرکز هماهنگی، توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور،  دبیرخانه دائمی جشنواره‌های قرآنی آیات و امور شعر و ادب حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود؛ بزودی فراخوان جشنواره را در سراسر کشور توزیع و پذیرای آثار شاعران خواهیم بود.
یزدان‌پناه در ارتباط با اهداف جشنواره مذکور تصریح کرد: اشاعه و ترویج تعالیم و فرهنگ غنی قرآنی، تشویق، ترغیب و هدایت شاعران فارسی زبان به منظور غنای آثار خود، با استفاده از قرآن و منابع قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر شاعران با ابعاد گوناگون ادبی و هنری قرآن از اهداف عمده برگزاری این جشنواره است.
معاون فرهنگی اداره کل ارشاد بوشهر خاطر نشان کرد: معرفی بیشتر قرآن به عنوان الگوی اعتقادی و فکری و نیز پشتوانه شعر قرآنی، تولید آثار مکتوب قرآنی به منظور بهره‌مندی جامعه انسانی از این منبع لایزال الهی و ارج نهادن به شاعران و پدیدآورندگانی که با تاثیر پذیری و انس با قرآن ،به آثار برتری دست پیدا کرده‌اند از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی اضافه کرد: جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، که بخش اصلی شامل اختصاص یک شعر کامل به یکی از موضوعات و مسائل قرآنی، مثل توحید، معاد، نبوت، امامت، عدل، فرشتگان، شیطان، نماز، روزه، حجاب، عفاف، همت مضاعف و کار مضاعف و سایر مفاهیم بلند قرآنی.(با اشاره به آیات مرتبط) و بخش دوم بازتاب تاثیر فرهنگ و تعالیم قرآنی در شعر، مانند: اقتباس، ارسال المثل، تلمیح و...، بخش سوم نیز به کارگیری درست و هنرمندانه‌ای کلمات، آیات، نام سوره‌‌ها، اشاره به مضمون یا مفاهیم و همچنین استفاده صحیح از تعابیر قرآنی برای مقاصد دیگر و .... است.
ایزدپناه اضافه کرد: بخش جنبی این جشنواره شامل توصیف قرآن با شعر  و تجلیل از کتاب برگزیده که به‌صورت ویژه با تأثیرپذیری از قرآن انجام شده باشد است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول