اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط سازمان پارکها و فضای سبز؛

نخستین جشنواره گل وگیاه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر مشهد از برگزاری نخستین نمایشگاه گل و گیاه در بوستان ملت خبر داد.

نخستین جشنواره گل وگیاه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس احمدرضا سلامی عصر امروز در نشست خبری نخستین جشنواره گل وگیاه سازمان پارک‌ها و فضای سبز که در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد اظهار داشت: ایده برگزاری جشنواره گل و گیاه در ابتدا برمی‌گردد به نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه که هر ساله به صورت دائمی برگزار شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر مشهد  گفت: از ان جایی که این نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته و از پر بازدیدکننده‌ترین نمایشگاه‌ها با امار بالای 250 هزار بازدید در طول یک هفته بوده است تصمیم به برگزاری جشنواره فصلی به صورت ازمایشی توسط این سازمان گرفته شد.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه مردم مشهد علاقه فطری خاصی نسبت به حوزه گل و گیاه، در زمینه بازدید و خرید گونه های مختلف ان دارند.
سلامی با بیان اینکه به همین دلیل شهرداری مشهد تشویق شد که جشنواره فصلی در فصول مختلف برگزار کند تاکید کرد: امسال شهرداری مشهد با بهره‌گیری از بخش‌های خصوصی با هدف تقویت ان متولی برگزاری این جشنواه است اما در صورت ادامه ان در سال اینده تنها بخش خصوصی متولی برگزاری جشنواره می شود.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر مشهد  گفت: این جششنواره در محل پارک ملت به مساحت 3هزار متر مربع  و به مدت 6 روز هفته از 30 شهر یور ماه تا 4 مهرماه اقدام به فعالیت می‌کند و اگر استقبال خوبی از ان شد ما امادگی داریم تا این خدمات را افزایش بدهیم.
وی افزود: در پاییز امسال هم یعنی اول ابان ماه جشنواره گل های دارویی را داریم و برای اول اسفند ماه هم در یکی از محیط های مناسب با هدف اوردن فضای سبز بهاری به سطح شهر مشهد و با ارائه گل‌هایی که متناسب با فصل بهار و عید است این نمایشگاه را برگزار می‌کنیم.
وی درباره قیمت گلها و گیاهان و ارائه خدمات در این جشنواره گفت: تولید کنندگان گل به لحاظ کیفیت و کیمیت بهترین‌ها را ارائه می دهند و به لحاظ قیمت‌ها در این جشنواره 10 تا 20 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.
سلامی در ادامه بیان داشت: اگر ما تجربه خوبی ازبرگزاری این جشنواره در سال جاری داشته باشیم و با استقبال خوبی روبرو شویم این روند در سالهای اینده تکرا می شود.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز افزود: برای ما ادامه و توسعه این روند بسیار مهم است و به همین خاطر نخستین اقدام عملیاتی شدن در بخش گل و گیاه اتفاق افتاده است
وی خاطر نشان کرد: در این جشنواره حدود 200 گونه بیرونی و فضای سبز، 50 گونه اپارتمانی، 60 غرفه عرضه گل و گیاه به همراه کلاس‌ها و کارگاه‌های اموزشی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول