اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

اختتامیه جشنواره مدیحه‌‌سرایی 12 مهرماه برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری مدیحه‌سرایی، چاووشی‌خوانی، ‌ابتهال و تواشیح رضوی 12 مهرماه در اردبیل برگزار می‌شود.

اختتامیه جشنواره مدیحه‌‌سرایی 12 مهرماه برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی عصر امروز در مراسم هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار داشت: آیین افتتاحیه این جشنواره دهم مهر ماه در محل بارگاه امامزاده سلیمان فخرآباد به عنوان بارگاه برادر امام رضا (ع) در مشگین‌شهر برگزار می‌شود که قرار است مسئولان کشوری و استانی و هنرمندان و شرکت‌کنندگان در این جشنواره این مراسم با شکوه تمام برگزار شود.
وی تصریح کرد: ‌آیین اختتامیه این جشنواره نیز با حضور 130 نفر از میهمانان کشوری 12 مهرماه ساعت 19 عصر در مجتمع فرهنگی، هنری فدک اردبیل برگزار می‌شود.
شرفی در ادامه سخنان خود به تشریح آثار ارسال شده به جشنواره مدیحه‌سرایی اشاره کرد و افزود: در بخش مداحی 21 مداح از استان‌های مختلف کشور از جمله شش مداح از خراسان رضوی، شش مداح از استان اردبیل، سه مداح از استان یزد، دو مداح از استان قم، یک مداح از خوزستان، یک مداح از مازندران، یک مداح از استان اصفهان، دو مداح از سیستان و بلوچستان و یک مداح از استان گیلان حضور دارند.
دبیر جشنواره مدیحه‌سرایی خاطر نشان کرد: در بخش چاووشی‌خوانی نیز در مجموع 14 نفر شامل چهار نفر از استان اردبیل، چهار نفر از استان یزد، یک نفر از استان هرمزگان، دو نفر از استان قم و یک گروه شش نفره از استان مرکزی در بخش چاووشی‌خوانی شرکت می‌کنند.
وی اضافه کرد: در بخش تواشیح نیز 14 گروه از استان اردبیل، یک گروه از استان اصفهان، دو گروه از استان یزد، یک گروه از استان چهارمحال بختیاری و دو گروه از استان خراسان رضوی و همدان اجرای برنامه می‌کنند.
شرفی ادامه داد: در بخش ابتهال نیز 14 نفر از استان اردبیل، 14 نفر از استان‌های دیگر شامل سه نفر از سمنان، یک نفر از استان یزد، دو نفر از خوزستان، یک نفر از اصفهان، سه نفر از استان مازندران و سه مبتهل از استان تهران حضور می‌یابند.
وی در ادامه با برشمردن ویژگی‌های این دوره از جشنواره گفت: از جمله ویژگی‌های این دوره افزوده شدن رشته‌های جدید به جشنواره رضوی مدیحه‌سرایی در استان اردبیل است که به پنج رشته افزایش یافته است.
شرفی با برشمردن این رشته‌ها شامل ابتهال، تواشی، مداحی،‌ چاووشی‌خوانی و مدیحه‌سرایی افزود: بخش مقالات پژوهشی نیز به این مجموعه‌ها اضافه شده و آثار خوبی نیز تاکنون به دست ما رسیده است.
به گزارش فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به دیگر ویژگی این دوره از جشنواره اشاره کرد و اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در بخش تواشیح و مداحی باید در تاریخ 10 تا 12 مهرماه در اردبیل به اجرای زنده و حضوری برنامه اقدام کنند تا از بین آثار و اجراهای انجام شده گروه‌ها و افراد منتخب معرفی شوند تا تندیس، لوح و هدایای جشنواره به آنها تقدیم شود.
شرفی از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره را برپایی نمایشگاه و مداحی‌های بومی و منطقه‌ای برای حاضران اعلام کرد و ادامه داد: ما در این جشنواره اقدام به چاپ و انتشار پنج عنوان کتاب با عناوین «رو به باغ گل سرخ، نغمه‌های آسمانی، هشتمین رکعت عشق، ضریح و چشمه‌های جوشان» می‌کنیم تا این آثار در اختیار علاقمندان قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد:‌ برخی از داوران این جشنواره از پیشکسوتان استانی تعیین شده و تعدادی از داوران نیز از مرکز کشور تعیین شده است.
شرفی در بخش دیگری از سخنان خود به عنایت وزیر ارشاد نسبت به توسعه جشنواره فیلم میلاد سرخ در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ما در سال آینده این جشنواره را علاوه بر رشته فیلم در سایر رشته‌های فرهنگی و هنری با میزبانی شایسته و به صورت سراسری برگزار می‌کنیم.
این مقام مسئول تصریح کرد:‌ این نحوه برگزاری سبب رغبت و علاقمندی بیشتر هنرمندان برای شرکت در این جشنواره می‌شود و قرار است دبیرخانه دائمی این جشنواره در اردبیل فعالیت خود را آغاز کند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول