اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

فقط 10 درصد مدارس مازندران دو نوبتی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ضمن تشریح وضعیت مدارس این استان در آستانه سال تحصیلی، گفت:فقط 10 درصد مدارس استان به صورت دو نوبتی است.

فقط 10 درصد مدارس مازندران دو نوبتی است
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، محمدعلی امیری بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد وجود مواردی مبنی بر اجبار خانواده‌ها به خرید لباس فرم مدرسه از فروشگاه‌های خاص اظهار داشت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد خانواده‌ای را محدود کند که از مغازه و یا فروشگاهی خاصی لباس فرم مدرسه را تهیه کند.
وی این کار را غیر قانونی برشمرد و تصریح کرد: هیچ مدرسی حق ندارد در این رابطه خانواده‌ها را محدود کند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه اگر در مدرسه‌ای این اقدام دیده شود من مطمئن هستم که قصد خاصی برای سوء استفاده نبوده است اما اصل این اقدام نیز ممنوع است، گفت: اگر افرادی اطلاعاتی دارند می‌توانند با شماره تلفن 2229786 اداره بازرسی و شکایات آموزش و پرورش استان و شماره 2222200 روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران با پیش شماره 0151 تماس بگیرند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشن شکوفه‌ها و غنچه‌ها از فردا در مدارس استان بیان داشت: در روز اول مهر که همزمان با روز جمعه است پیاده‌روی دانش‌آموزان به همراه خانواده‌های آنها از مدرسه تا مصلی انجام می‌شود.
امیری با اعلام اینکه سوم مهر ماه مدارس سراسر استان برای ورود دانش‌آموزان باز است، خاطر نشان کرد: همراهی خیران مدرسه‌ساز در مدارسی که خودشان ساختند برای آغاز سال تحصیلی جدید از طرح‌های است که برای نخستین بار اجرا می‌شود.
وی با اشاره به تعطیل بودن تمام مدارس ابتدایی در روز پنج شنبه در مورد تعطیلی مدارس راهنمایی و دبیرستان نیز گفت: برای مدارس ابتدایی تعطیلی در روز پنج شنبه اجباری است اما برای دبیرستان و راهنمایی اگر یک نوبتی باشند مدیر مدرسه می‌تواند از طریق قانونی و با همکاری انجمن اولیا و مربیان و شورای مدرسه شرایط قانونی را فراهم کند که اجرای این طرح نیز منوط به این است که شرایط فرهنگی و تربیتی برای دانش آموزان در روزهای دیگر جدی گرفته شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اعلام اینکه فقط 10 درصد مدارس استان به صورت دو نوبتی هستند، ابراز داشت: بابل شهری در مازندران است که تمام مدارس آن به صورت تک شیفت و در صبح دایر است که اجرای این طرح نیز با همکاری و مشارکت خیران فراهم شد.
وی با اشاره به افزایش مدارس خاص و فنی در استان هدف از اجرای این طرح را اینگونه توضیح داد: در روزهای سه شنبه که روز ملاقات عمومی مدیران با مردم است افرادی عموماَ برای کار به مدیران مراجعه می‌کنند که تحصیلات عالیه دارند اما از مهارت‌های کاری برخوردار نیستند و در واقع این افراد بعد از فارغ التحصیل شدن باید به دنبال مهارت آموزی بروند که با فراهم کردن آموزش در مدارس فنی امکان مهارت آموزی بهتر فراهم می‌شود.
امیری در پاسخ به سئوالی در مورد تعداد و ضرورت حضور معلمان بازنشسته در سیستم آموزشی و به ویژه در مدارس غیر انتفاعی ابراز داشت: آمار دقیقی از تعداد معلمان بازنشسته که در سیستم آموزشی حضور دارند، ندارم اما معلمان بازنشسته حاصل تجربه هزاران دانش‌آموز و خانواده‌های آنها هستند که باید از تجربه‌های آنها به بهترین نحو استفاده شود.
وی در پاسخ به سئوال دیگر فارس در مورد تخریب دومین شهرک ریاضی کشور که حدود دو سال پیش همزمان با اول مهر ماه در مرکز مازندران  افتتاح و به بهره‌برداری رسید اما هم‌اکنون به دلیل ساخت و ساز در فضای مدرسه به عنوان یک کارگاه ساخت و ساز مدرسه جدید از آن استفاده می‌شود، اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این مسئله را پیگیری می‌کنم.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران استفاده از روش حذف نمره و توصیفی را از بین رفتن شرایط تحصیلی خواند و گفت: با روش ارزشیابی توصیفی ملاک نمره از بین رفته است و تکرار پایه نیز وجود ندارد.
وی درباره بوفه مدارس و مدیریت کردن این بخش نیز اظهار داشت: بوفه مدرسه را عموماَ خدمتکاران مدرسه اداره می‌کنند و چون بیشتر به دنبال سود هستند ممکن است تغذیه مناسبی را ارائه ندهند که از مدیران مدرسه خواسته می‌شود در این بخش نظارت بیشتری اعمال کنند تا اغذیه کم انرژی و کم کیفیت در اختیار دانش‌آموزان قرار نگیرد.
امیری از حضور معلمان سر کلاس‌ها براساس تخصص آنها خبر داد و اذعان داشت: در سال تحصیلی جدید از ورود معلمان در کلاس‌ها و رشته‌های غیر تخصصی آنها جلوگیری می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پاسخ به سئوالی در مورد خواستن اطلاعاتی مانند عکس از همسران افرادی که در ادارات و یا مدارس استان فعالیت دارند برای شناسایی بیشتر را تکذیب کرد و گفت: چنین مسئله‌ای صحت ندارد.
انتهای پیام/ص10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول