اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان یزد خبر داد:

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در یزد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه یزد از برگزاری دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری "وقف، چشمه همیشه جاری" در یزد خبر داد.

برگزاری جشنواره وقف چشمه همیشه جاری در یزد
حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: دومین جشنواره سراسری فرهنگی هنری وقف چشمه همیشه جاری به همت اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در دو بخش خوشنویسی و ادبی در استان یزد برگزار می‌شود.
وی افزود: این جشنواره در بخش ادبی با هدف ایجاد نگرش جدید به وقف از جنبه‌های مختلف فرهنگی و هنری، اعتلا و رشد کمی و کیفی در حوزه ترویج تبلیغ و معرفی وقف، ایجاد زمینه لازم برای توسعه و گسترش عمل به سنت حسنه وقف در سطوح مختلف جامعه، توجه و تاکید بر هنر ادبیات داستانی بر اساس سخنان مقام معظم رهبری، شناسایی استعدادهای درخشان و ارتقا بخشیدن به ادبیات داستانی متعهد در گستره ترویج فرهنگ وقف در سه بخش شعر، داستان کوتاه و قطعه ادبی برگزار می‌شود.
حاتمی بیان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوعات نقش وقف در ترویج فرهنگ قرآن و عترت، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در بین اقشار جامعه، تبیین انجام نیات خیر واقفان به عنوان یکی از عوامل گسترش فرهنگ وقف، نقش وقف در پاسخگویی به نیازهای فرهنگی و اجتماعی جامعه، نقش وقف در فقرزدایی از جامعه، شخصیت شناسی واقفان بزرگ، وقف و نیکوکاری در ایران باستان، گسترش فرهنگ وقف با ایجاد وقف مشارکتی، آثار و پیامدهای ناگوار موقوفه‌خواری، آثار و برکات وقف، وقف و جهاد اقتصادی، سفرنامه دیدار از موقوفات مهم و تاریخی و تمام عناوینی که به نوعی درونمایه آن به وقف و موقوفات پرداخته شده باشد، به این جشنواره ارسال کنند.
وی افزود: شرکت‌کنندگان باید آثار خود را حداکثر تا پایان آبان‌ماه سال جاری از طریق پست به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان محل سکونت خود ارسال کنند.
حاتمی خاطرنشان کرد: آثار برگزیده پس از داوری در مرحله استانی و تجلیل از آثار برتر برای شرکت در مرحله کشوری به دبیرخانه مرکزی جشنواره ارسال می‌شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول