اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش کرمان:

رویکرد دوره ابتدایی آموزشی صرف نیست

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: رویکرد آموزش و پرورش در دوره ابتدایی آموزشی صرف نیست، مسئولان این مقطع در حوزه تربیتی نیز برنامه‌های فراوانی در دستور کار دارند.

رویکرد دوره ابتدایی آموزشی صرف نیست
‌رضوان ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به بازگشایی مدرسه‌ها اظهار داشت: 50 هزار دانش‌آموز سال جاری کلاس اولی خود را جشن می‌گیرند.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: هوشمند‌سازی و تجهیز کتابخانه‌های مدرسه‌های ابتدایی می‌تواند راهی برای پر کردن بهینه زمان بیکاری دانش‌آموزان باشد.
وی با اشاره به وجود 560 هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته در استان کرمان گفت: از این تعداد 230 هزار نفر در مقطع ابتدایی و 33 هزار نفر در دوره پیش دبستانی تحصیل کرده‌اند.
ابراهیمی افزود: جمعیت دانش‌آموزان محصل دوره‌های پیش دبستانی و ابتدایی استان کرمان طی سال گذشته 41 درصد کل جمعیت دانش‌آموزان استان بوده است.  
وی ابراز داشت: این تعداد دانش‌آموز در 3 هزار و 300 مدرسه ابتدایی با 13 هزار و 500 کلاس و تلاش 20 هزار نفر کادر تربیتی تحصیل کردند.
ابراهیمی‌ تعداد دانش‌آموزان قبول شده در خردادماه سال تحصیلی گذشته را 98.2 درصد اعلام و تصریح کرد: ارزشیابی کیفی روش توصیفی نیز در سال جاری در پایه‌های اول و دوم به صورت 100 درصد در حال اجرا است.
وی با بیان اینکه رویکرد آموزش و پرورش در دوره ابتدایی آموزشی صرف نیست، گفت: مسئولان این مقطع در حوزه تربیتی نیز برنامه‌های فراوانی در دستور کار دارند.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش کرمان با بیان اینکه 95 درصد دانش‌آموزان این استان در دوره ابتدایی و در شیفت صبح تحصیل می‌کنند، گفت: پنج درصد مابقی این دانش‌آموزان به دلیل کمبود فضای آموزشی ساماندهی نشده‌اند و در شیفت عصر به صورت چرخشی مشغول به تحصیل هستند.
ابراهیمی‌ همچنین با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد توسعه خدمات آموزشی مراکز اختلال یادگیری استان کرمان گفت: این مراکز نسبت به سال گذشته افزایش می‌یابند.  
وی با بیان اینکه مقطع ابتدایی، محل پایه‌ریزی اندیشه و فکر افراد است، خاطرنشان کرد: این دوره مهم‌ترین و اساسی‌ترین مقطع تحصیلی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول