اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی قطعی شد/تاسیس مدارس فرهنگی

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش از قطعی شدن تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی خبر داد و گفت: نباید اسم تعطیلی را بر ساماندهی مدارس مقاطع راهنمایی و متوسطه گذاشت و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها را در بوق و کرنا کرد.

تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی قطعی شد/تاسیس مدارس فرهنگی
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمیدرضا حاجی بابایی عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تعطیلی پنجشنبه مدارس ابتدایی قطعی شده اما در مقطع راهنمایی و دبیرستان به جای اسم تعطیلی باید سخن از ساماندهی مدارس به میان آورد به این معنا که مدیران مدارس همچون روسای دانشگاه‌ها موظف هستند خود برای ارائه برنامه‌های تحصیلی اقدام کرده و عمل کنند.
وی با بیان اینکه در هیچ جای دنیا در 6 روز کامل تدریس و آموزشی انجام نمی‌شود گفت: ما در هیچ کشوری فعالیت آموزشی و پرورشی را نداریم که در تمام روز و هفته دانش‌آموز در سر کلاس درس حاضر شده و بتواند به یادگیری بپردازد.
این مسئول خاطرنشان کرد: در نظام پیش‌دانشگاهی تجربه ماهیت آموزشی و پرورشی در چهار روز را داریم چرا که این امر به ارتقای تحصیل و نشاط و تعالی دانش‌آموزان معلمان و اولیا کمک می‌کند.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران مدارس ما مختار هستند با برنامه‌ریزی دقیق و ساماندهی کلاس‌های درس پنج‌شنبه‌ها را تعطیل و یا برای فعالیت‌های دیگر در نظر بگیرند اما در مقطع ابتدایی این تعطیلی الزامی است چرا که ما پنج‌شنبه را برای مرور درس دانش‌آموزان قرار دادیم تا معلمان و دانش‌آموزان در روز جمعه به عنوان روز تعطیل در کنار خانواده‌های خود بتوانند به تفریح و شادی بپردازند.
حاجی‌بابایی در ادامه اضافه کرد: همچنان پیگیر بیمه طلایی بازنشستگان هستیم چرا که با استقبال بازنشستگان قراردادهای بسته شده شکل اجرا به خود گرفته و فرهنگیان بازنشسته از مزایای بیمه طلایی استفاده کنند که در این زمینه با وزیر رفاه هماهنگی‌ها انجام شده تا بتوانیم معلمان بازنشسته را از این مزایا بهره‌مند کنیم.
وی در مورد تضعیف رشته علوم انسانی در آموزش و پرورش  گفت: در توجه به این رشته برای اولین بار در مدارس سمپاد مقرر شده است در رشته علوم انسانی دانش‌آموز جذب کرده و زمینه تحصیل آنها را فراهم کنند.
وزیر آموزش و پرورش با یادآوری این که در کنار توسعه رشته‌های علوم انسانی مدارس فرهنگی و متناسب با نیاز رشته‌های علوم انسانی دایر می‌شود گفت: ما در بخش اعتبارات اختصاری نیز بیش از سرانه دانش‌آموزی به استان اردبیل کمک کردیم که این رقم در 30 سال گذشته بی‌سابقه بوده است.
حاجی‌بابایی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در حوزه فناوری‌های جدید در مدارس اقدامات خوبی در دو سه سال اخیر آغاز شده و ما ادعا داریم که در استان اردبیل نیز در ارتباط با ساماندهی نیروی انسانی و تجهیز مدارس و فضاهای آموزشی اقدامات جامع و مناسبی انجام شود.
وی در پایان اشکال اساسی را در راهکار برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌ها اعلام کرد و بیان داشت: نوع نگاه ما باید به مدارس تغییر پیدا کند چرا که امروزه بسیاری از مدارس ما متناسب با فضاهای مورد نیاز تعریف نشده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول