اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌های اردبیل را پرداخت کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: شهرداری‌ها باید نیم درصد سهم کتابخانه‌ها را به موقع پرداخت کنند تا در رشد و توسعه کمی و کیفی آن خللی ایجاد نشود.

شهرداری‌ها نیم درصد سهم کتابخانه‌های اردبیل را پرداخت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جعفر نوخواه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر اظهار داشت: با تخصیص این اعتبار ما در سطح استان قادر به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام بوده و در برخی از مناطق نیز قادر به خرید کتاب و تجهیزات مدرن در بخش کتابخانه‌ها هستیم.
وی با یادآوری این‌که نبود اعتبارات کارهای فرهنگی نهادها را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: ولی این کمبود نباید کارهای اصلی و اساسی را عقب بیندازد و یا مانع ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی شود.
نوخواه رسالت کار فرهنگی را رسالتی عظیم و ثمربخش توصیف کرد و افزود: هر چند نتایج کار فرهنگی زودرس نیست و باید در بلندمدت آثار آن معلوم و مشخص شود اما باید باور داشت که نبود اعتبارات مانع رسالت فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نمی‌شود.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: هم اکنون در مسیر عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در سطح استان اردبیل اقدامات خوبی آغاز شده و این حرکت‌ها دنبال می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: در این زمینه اصل اول ایجاد رغبت در بین علاقمندان و مشوق‌های بسیار ارزشمند است که می‌تواند مردم را به صورت عمومی به مطالعه و ارزشمندی جایگاه آن سوق دهد.
معاون کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین از شهرداری‌های نیر و کورائیم خواست با پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌ها حق منطقه‌ای خود را در توسعه فضاهای کتابخانه‌ای انجام دهند که این رسالت فرهنگ و کتاب‌خوانی را رسالتی ارزش‌مدار می‌کند.
به گزارش فارس، فرماندار نیر در این جلسه اهمیت و جایگاه کتاب و کتاب‌خوانی را ضروری اعلام کرد و ادامه داد: در احداث کتابخانه مرکزی نیر با کمبود اعتبار مواجه هستیم که انتظار داریم با حمایت مسئولان کشوری و استانی این کمبودها برطرف شود.
سیدحمید عباداللهی گفت: با توجه به این‌که پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت کاری است و اعتبارات منطقه نیز اندک است تکمیل این پروژه در سال آینده امکان‌پذیر است.
وی افزود: در راستای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در منطقه از تمام امکانات ادارات بهره می‌بریم تا بتوانیم این امر را به شکل آبرومند محقق کنیم.
دبیر انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیر تشکیل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را کاری ماندگار توصیف کرد و اظهار داشت: اعضای این انجمن که اغلب از افراد دلسوز و فرهنگی شهرستان هستند، شناسایی شدند و در جهت ساماندهی این انجمن تدابیر لازم انجام شده است.
عباداللهی در پایان سخنان خود ضرورت جذب مشارکت و حمایت اعضا در پیشبرد اهداف را امری ضروری اعلام کرد و خواستار توسعه اهداف پیش‌بینی شده در این موضوع شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول