اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قم خواستار شد:

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی زندگی ویژه آقایان

خبرگزاری فارس: مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قم گفت: با اختصاص اعتبارات لازم زمینه برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی زندگی برای آقایان نیز فراهم می‌شود.

برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی زندگی ویژه آقایان
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، زینب عبداللهی ظهر امروز در مراسم اختتامیه طرح ملی رحمت و طرح توانمندسازی دختران روستایی که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، در سخنانی خانواده را نخستین نهاد تاثیرگذار اجتماعی معرفی کرد و افزود: اسلام بر توجه به بنای خانواده تاکید فراوان داشته و آن را مهم‌ترین عامل در رشد و توسعه جامعه خوانده است.
وی در ادامه با اشاره به اجرای پنجمین دوره طرح ملی رحمت در استان ادامه داد: این طرح از سال 85 همزمان با سراسر کشور در قم برگزار شد.
مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قم خاطرنشان کرد: این طرح به ارائه آموزش در زمینه مهارت‌های زندگی پرداخته و با معرفی الگوهای رفتاری نسبت به رفع مسائل و شبهات موجود اقدام کرده است.
عبداللهی عنوان کرد: این طرح از تاریخ 22 خرداد ماه در سطح استان با شناسایی نقاط و مناطقی که نیاز به دوره‌های آموزشی بیشتری دارند، آغاز شد.
وی با بیان اینکه این طرح در 60 کلاس آموزشی برگزار شد، تصریح کرد: 40 کلاس در سطح شهر قم و 20 کلاس در سطح روستاها تشکیل شده است.
به گفته مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قم موضوعاتی مانند مهارت‌های زندگی، آیین همسرداری، تربیت فرزندان و‌... در این‌ کلاس‌ها مطرح شد.
عبداللهی خاطرنشان کرد: از کلاس‌هایی که در سطح شهر برگزار شد، 20 کلاس توسط هئیت‌های مذهبی بانوان، 17 کلاس از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی استان، دو کلاس توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و یک کلاس نیز توسط سمن‌ها برگزار شد.
وی با اشاره به ثمرات برگزاری طرح رحمت ویژه بانوان، به ساماندهی امور خانواده‌های در حال فروپاشی اشاره کرد و افزود: طبق گزارش‌های موجود، حضور بانوان و بهره‌مندی از محتوای آموزشی کلاس‌ها سبب شد برخی خانواده‌هایی که در ادامه زندگی دچار مشکل بودند با نگاهی جدید و رویکرد نو به بررسی مشکلات بپردازند.
عبداللهی اضافه کرد: در طول این جلسات، درخواست‌هایی مبنی بر برگزاری این دوره‌ها ویژه آقایان نیز صورت گرفته است که با اختصاص اعتبارات لازم زمینه اجرایی شدن آن فراهم می‌شود.
مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری قم در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توانمندسازی دختران روستایی اشاره و خاطرنشان کرد: این طرح از 14 شهریور در 12 جلسه آموزشی برگزار شد.
وی تصریح کرد: شش جلسه ویژه مهارت‌های زندگی، سه جلسه ویژه احکام بانوان و سه جلسه در رابطه با بهداشت و تغذیه آموزش داده شد.
عبداللهی تعمیق و تبلیغ آموزه‌های اسلامی و ایجاد آمادگی‌های پذیرش مسئولیت زندگی، ارتقای سطح آگاهی دختران روستایی در زمینه‌های مختلف و آشنایی دختران نسبت به هویت و اندیشه‌های خود را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول