اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بشرویه:

مهاجرت روستاییان به شهرها نگران‌کننده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باید چاره‌اندیشی اساسی شود.

مهاجرت روستاییان به شهرها نگران‌کننده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی صبح امروز در بررسی موانع اشتغال‌زایی بشرویه اظهار داشت: در سال گذشته در این شهرستان بیش از سهمیه تعیین شده فرصت شغلی ایجاد شده که بیشترین اشتغال در ادارات صورت گرفته و امسال نیز با توجه به سیاست دولت برای ایجاد 2.5 میلیون شغل در سطح کشور با اولویت مشاغل خانگی سهمیه این شهرستان یک‌هزار و 107 فرصت اعلام شده که با توجه به منابع موجود شهرستان بیش از این تعداد می‌توان شغل ایجاد کرد.
وی با اشاره به خشکسالی‌های متوالی در این شهرستان که به دنبال آن قنوات برخی از روستاها خشک شده تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باید چاره‌اندیشی بهتری شود و می‌توان با واگذاری مجوز حفر چاه در مظهر قنات به میزان آبدهی قنات، ادامه حیات را در روستاها فراهم آورد.
فرماندار بشرویه تاکید کرد: برای چاه‌های کشاورزی که با عمق بیش از 250 متر آب به وسیله انرژی برق آب استحصال می‌کنند و کشاورزان به دلیل بهای زیاد این انرژی دچار مشکل شده‌اند می‌توان در بخش‌های فرآورده‌های کشاورزی و صنعتی شغل جایگزین کرد.
پورسلطانی از مسئولان دستگاه‌ها هم خواست تا نسبت به ایجاد باقیمانده فرصت‌های شغلی تا پایان سال جاری تلاش جدی‌تری داشته باشند.
دبیر کمیته اشتغال شهرستان‌های فردوس و بشرویه هم طی گزارشی گفت: در سال 89 کمیته اشتغال شهرستان بشرویه 69 مصوبه داشت که بیش از 90 درصد آن اجرایی شده است.
حسن سروری تصریح کرد: به لحاظ اجرای مصوبات، بشرویه در ردیف شهرستان‌های برتر استان قرار گرفته است.
وی از اجرای طرح همیار کارآفرین با همکاری آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده خبر داد.
در این نشست اعضای حاضر برای اجرای 10 طرح اشتغالزا توسط بهزیستی و راه‌اندازی مشاغل متفرقه از جمله دامداری، خواروبار فروشی و تعمیرکاری اتومبیل با اعتباری معادل 120 میلیون تومان از محل تسهیلات ارزان قیمت بلند مدت توسط  بانک‌های عامل موافقت کردند.
اعضا همچنین با توجه به ادغام ادارات کار و امور اجتماعی و تعاون و رفاه خواستار استقلال دبیرخانه کمیته اشتغال شهرستان بشرویه به مسئولیت اداره تعاون این شهرستان شدند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول