اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

مهاجرت بی‌رویه چالش جدی شهر قم است

خبرگزاری فارس: استاندار قم خواستار تسریع در اجرای پروژه‌های ساماندهی و بهسازی ورودی‌های شهر قم شد.

مهاجرت بی‌رویه چالش جدی شهر قم است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسیپور در جلسه ساماندهی ورودیها و احیای بافت‌های فرسوده شهر قم، با تاکید بر ضرورت ساماندهی ورودیهای شهر قم و ایجاد ورودی متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی و معنوی این شهر اظهار داشت: با حذف عوارضیهای قم - کاشان و قم - تهران و جابجایی ورودی قم به شهرک چاپ و نشر، باید هرچه سریع‌تر اقدامات لازم برای بهسازی، زیباسازی و فضاسازی در این مسیر صورت گیرد.
وی ضرورت توسعه فضای سبز و درختکاری در مسیرهای ورودی قم را یادآور شد و افزود: با اقدامات صورت گرفته، به زودی عملیات کاشت بیش از 150 هزار اصله نهال در محور ورودی شهر قم از شهرک چاپ و نشر آغاز خواهد شد.
استاندار قم با اشاره به وضعیت پروژه تقاطع غیرهمسطح 72 تن، پیشرفت این پروژه مهم ترافیکی را خوب ارزیابی کرد و گفت: حجم زیادی از عملیات خاکریزی، حفاری و بتن‌ریزی این پروژه صورت گرفته و با همکاری خوب دستگاه‌های استان، احداث این پروژه ضروری برای شهر قم طبق زمانبندی مورد نظر ادامه دارد.
وی زیباسازی و ایجاد نمایی مناسب برای این پروژه را ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تقاطع غیرهمسطح 72 تن مهم‌ترین ورودی شهر قم است، باید ایجاد جلوه‌ای زیبا، با معماری اسلامی را در آن مورد توجه قرار داد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسیپور در بخش دیگری از سخنان خود خواستار عزم جدی دستگاه‌های استان برای ساماندهی و بهسازی بافت‌های فرسوده قم شد و اظهار داشت: نگاه همه‌جانبه به احیای بافت‌های فرسوده مناطق مختلف شهر قم ضروری است و در کنار بهسازی بافت‌های فرسوده باید معماری، استحکام، بهسازی معابر و... نیز مورد توجه قرار گیرد تا با این کار گره‌های مدیریت شهری در این بافت‌ها برطرف شود.
وی ضرورت نظارت جدی بر نحوه احیا و بهسازی بافت‌های فرسوده را یادآور شد و افزود: تمام دستگاه‌های دخیل در این امر باید علاوه بر تسریع در احیای بافت‌های فرسوده، نظارت جدی بر نحوه بازسازی و بهسازی این بافت‌ها را مورد نظر قرار دهند.
استاندار قم اضافه کرد: همچنین باید سیاست‌های مدونی برای احیای بافت‌های فرسوده در قم تدوین شود که ساخت‌ و ساز‌ها در این بافت‌ها در آینده به معضل شهری تبدیل نشود.
وی خواستار برنامه‌ریزی دستگاه‌های استان برای جلوگیری از گسترش بیرویه شهر قم شد و تصریح کرد: شهر قم از لحاظ معنوی و علمی ظرفیت و جذابیت مهاجرپذیری دارد و با سیاست‌گذاری مناسب و اندیشیدن الزامات قانونی، باید از مهاجرت بیرویه به این شهر جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسیپور همچنین با اشاره به طرح بهسازی و توسعه حرم مطهر امامزاده موسی مبرقع(س) گفت: در طراحی این پروژه باید دید سرمایه‌گذاری مورد توجه قرار گیرد و با تسریع در تملک بافت‌های فرسوده اطراف این امامزاده، زمینه آغاز عملیات اجرایی آن آغاز شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول