اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:

تدابیر امام در دفاع مقدس معادلات جهانی را برهم زد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: تدابیر امام راحل در طول هشت سال دوران دفاع مقدس همه معادلات جهانی را برهم زد.

تدابیر امام در دفاع مقدس معادلات جهانی را برهم زد
سردار جهانبخش کرمی امروز در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: وقوع جنگ عوامل مختلفی دارد که با بروز این علل و عوامل جنگی علیه ملتی آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه ایران و عراق قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با اختلافات مرزی مواجه بودند، افزود: علت تجاوز عراق به ایران اختلافات مرزی نبوده بلکه کوتاه‌ شدن دست آمریکا و رژیم اشغالگر قدس از منافع خود در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی موجب تحریک صدام برای حمله به ایران بود.
 فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان تصریح کرد: در اوایل انقلاب دشمنان اسلام توطئه‌های بسیاری را علیه کشور آغاز کرده و با ترور و ایجاد رعب و وحشت در میان مردم خواهان براندازی نظام جمهوری اسلامی بودند که این توطئه‌ها با تدابیر امام خمینی (ره) یکی پس از دیگری خنثی شد.
وی ادامه دشمنان قسم خورده برای از بین بردن نظام  جمهوری، عراق را که از وضعیت مطلوب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، نظامی برخوردار بود برای آغاز جنگ علیه ایران انتخاب کرده و در برابر سکوت سازمان‌های بین‌المللی در وضعیتی که کشور هنوز آمادگی کامل را برای ورود به جنگ نداشت در راستای براندازی نظام با اهداف تعیین شده به جنگ وادار کردند.
سردار کرمی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران که با تدابیر داهیانه امام راحل دو قطبی بودن جهان را در هم شکسته و در دل دو قطب شرق و غرب نظام جمهوری اسلامی برپایه حکومت الهی و اسلامی بنا کرده بود بهانه خوبی برای حمایت شرق و غرب از صدام برای تجاوز به ایران بود.
وی از دست دادن پایگاه‌های نظامی آمریکا، تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان خط امام و از دست دادن حمایت‌های ایران از آمریکا را عامل مهمی برای پشتیبانی و تحریک صدام به جنگ علیه ایران خواند و افزود: ایجاد تفرقه در بین مردم، آزاد سازی گروگان‌های آمریکایی در ایران، دست‌یابی به منابع و ذخایر عظیم نفتی از اهداف کلان آمریکا برای حمایت از رژیم بعث عراق برای حمله به ایران بود.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: شوروی سابق به عنوان قطب دیگر جهان با 60 میلیون مسلمان  به دلیل تحت تاثیر قرار نگرفتن مسلمانان از انقلاب ایران و به خطر افتادن منافع خود در کشور از صدام برای آغاز جنگ علیه ایران حمایت می‌کرد تا به اهداف خود دست یابد.
وی بیان داشت: سکوت سازمان‌های بین‌المللی در قبال حمله عراق به ایران از دیگر اهداف دشمنان برای براندازی نظام و در راستای حمایت همه جانبه کشورها از عراق بود.
سردار کرمی با اشاره به وضعیت مطلوب کشور عراق پس از به حکومت رسیدن صدام در این کشور اضافه کرد: عدم تثبیت وضعیت داخلی، وجود مشکلات داخلی، سیاسی و نظامی کشور ایران را برای مقابله با رژیم بعث که با عملیات‌های نظامی وارد خاک کشور شده بود ناتوان نساخت و با وجود عدم آمادگی یک سال پس از وقوع جنگ رزمندگان اسلام با ایثار و فداکاری در مقابل دشمن به خوبی مقاومت کرده و توطئه‌های دشمنان را پاسخ می‌دادند.
وی تشکیل سپاه پاسداران با هدف حفاظت از انقلاب، بازسازی ارتش، تشکیل بسیج مردمی را از اقدامات بازدارنده نظام جمهوری اسلامی پس از پیروزی انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: رمز شکست توطئه دشمنان وجود امام خمینی (ره) در راس نظام و گوش به فرمان بودن مردم از ولایت فقیه بود که ایران را در طول هشت دوران دفاع مقدس پیروزمندانه یاری می‌کرد.
فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان متذکر شد: تدابیر امام راحل همه معادلات جهانی را بهم ریخته و توجه به رضایت خداوند متعال و توکل به او، معرفی کامل مفهوم دفاع مقدس، انتخاب صحیح هدف، اعتماد به جوانان در اداره جنگ، دمیدن روح آرامش در جامعه، مدیریت عبور از بحران و تحقق وعده الهی از اصول راهبردی امام خمینی (ره) در مقابل تجاوز به ایران بود.
وی خاطرنشان کرد: در زمان آغاز جنگ یکی از محورهای اصلی دشمن تسخیر استان خوزستان بود که برای تصرف این استان دو گردان پیش‌بینی شده بود، اما با اداره جنگ و مقابله مردمی این امر محقق نشد.
سردار کرمی اظهار داشت: رزمندگان اسلام گوش به فرمان رهبری و شوق به جهاد و شهادت وارد صحنه جنگ شده و در قالب بسیج وضعیت جنگ را تغییر داده و با تدارک حملات مختلف ضربات سنگینی را به دشمن وارد کرده و با اجرای عملیات‌های غرور آفرین در طول هشت سال دوران دفاع مقدس پوزه دشمن را به خاک مالیدند.
وی حضور همه مردم و قشرهای مختلف برای پشتیبانی از جنگ را عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی در برابر دشمن اعلام  کرد و یادآور شد: مردم ایران در طول 32 سال گذشته نیز به خوبی این امر را ثابت کرده و با حضور در صحنه و گوش به فرمان ولایت فقیه پله‌های ترقی را یکی پس از دیگری می‌پیمایند.
فرمانده سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به پیشرفت‌های روز افزون کشور در علوم مختلف، تصریح کرد: کشور با شعار استقلال و آزادی و برائت از پیروی از دو قطب شرق و غرب با رهبری امام راحل معادلات جهانی را عوض کرده و اکنون ملت‌های منطقه با بهره‌گیری از مقاومت مردم در طول هشت سال دوران دفاع مقدس به خوبی از این مقاومت‌ها درس گرفته و به مقابله با رژیم‌های استبدادی می‌پردازند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی الگوی همه کشور های اسلامی است، بیان داشت: مسلمانان جهان کشور ایران را الگوی مناسبی برای خود قرار داده و وعده‌های الهی در این زمینه یکی پس از دیگری تحقق می‌یابد.
سردار کرمی گفت: اگر مقاومت بسیج مردمی در دوران نخست هشت سال دوران دفاع مقدس نبود اکنون پیروزی‌های قاطعانه به دست نمی‌آمد گرچه پس از این دوران نیز مردم با پشتیبانی کامل از رزمندگان اسلام به خوبی نقش خود را در تعیین سرنوشت یک ملت ایفا کرده و پیروزی‌های درخشان دوران دفاع مقدس مدیون همه مردم ایران است.هفته دفاع مقدس یادآور روزهای استقامت و پایداری ملت بزرگ ایران در برابر تجاوز رژیم بعثی عراق به سرکردگی استکبار جهانی است که در این راستا باید تلاش کرد نسل جوان بیشتر با رشادت‌ها و فداکاری‌های ملت در دوران دفاع مقدس آشنا شوند.
وی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی جوانان ایران اسلامی یک صدا در برابر دشمنان ایستادگی کردند، تصریح کرد: زنده کردن چنین روحیه‌ای در جوانان امروزی ضروری است.
این مسئول با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: مدارس می‌توانند به عنوان سنگر علم و تکذیب باشند و لازم است تا اولیای مدارس به این موضوع توجه ویژه داشته و در راستای تربیت دینی و اسلامی دانش‌آموزان تلاش کنند.
انتهای پیام/ل10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول