اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند انجام میشود؛

بررسی معماری 4 بخش از شهرستان بیرجند

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند گفت: در این کارگاه معماری چهار بخش شهرستان بیرجند بررسی می‌شود.

بررسی معماری 4 بخش از شهرستان بیرجند
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی تمیزی صبح امروز در بررسی معماری خوسف اظهار داشت: در قالب این کارگاه شهرهای بیرجند، خوسف و روستاهای فورگ و بجد مورد بررسی قرار می‌گیرند.
وی ادامه داد: تمام دغدغه ما در برگزاری این کارگاه اطلاع‌رسانی به مردم است که امید است به طور دقیق بتوانیم جزئیات و عملکرد این کارگاه را به مردم خراسان جنوبی اطلاع‌رسانی کنیم.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند با بیان اینکه این کارگاه از 27 تا 31 شهریور ماه در بیرجند برگزار می‌‌شود، تاکید کرد: در مرحله اول این کارگاه 836 نفر از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان رشته معماری شرکت کردند که از این تعداد 250 نفر انتخاب شده‌اند؛ این انتخاب کاملا بر اساس ضوابط و معیارهایی خاص صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه این کارگاه از دو بخش معماری و فرهنگی تشکیل شده یادآور شد: از منظر معماری کلیه آثار تاریخی، بافت تاریخی و شیوه شهرسازی و از منظر فرهنگی آداب و رسوم، جامعه‌شناسی، رفتار شناسی محلی و نقش اقلیم در ساختار معماری مردم خراسان جنوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد.
دبیر کمیته اطلاع‌رسانی کارگاه فهم معماری ایران از پنجره بیرجند در تبیین دلیل برگزاری این کارگاه در بیرجند، گفت: در کارگاه‌های پیشین ما همیشه دعوت می‌شدیم و میهمان خوانده بودیم، اما بیرجند را خودمان انتخاب کردیم بنابراین میهمان ناخوانده هستیم.
تمییزی افزود: البته از آنجا که ایرانی‌ها شرط مهمان‌نوازی را بلدند، بیرجندی‌ها هم از هیچ کمکی برای برپایی این کارگاه مضایقه نکردند.
وی یادآور شد: ما جاهایی را انتخاب می‌کنیم که فرهنگ زنده‌ای داشته باشند و این فرهنگ در معماری‌اش هم متبلور باشد.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول