اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهردار مشهد:

معماری جزو لاینفک ساختار شهری است

خبرگزاری فارس: معاون شهرسازی و معماری شهردار مشهد گفت: معماری جزو لاینفک ساختار شهری در کشور است.

معماری جزو لاینفک ساختار شهری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از شهرداری مشهد، محمد هادی جاوید اظهار داشت: کلانشهرها با مسائل و چالش‌هایی روبه‌رو هستند که مدیریت شهری منحصر به فردی را طلب می‌کند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری همایش روز جهانی معماری در مشهد، ادامه داد: برگزاری برنامه‌های جهانی در کسب اطلاعات نوین معماری و تبادل تجارب کاربردی، تاثیر بسزایی دارد.
وی با اشاره به اینکه تقارن روز اسکان بشر با روز جهانی معماری، نشان از اهمیت ویژه ساخت نماهای شهری دارد، افزود: تامین مسکن به عنوان یکی از نیازهای نخستین بشر است که رشد سریع جمعیت و گرایش مردم به شهر نشینی، تقاضای فزاینده‌ای را برای تهیه مسکن به دنبال داشته است؛ از این رو مشکلات عدیده ای در زمینه توسعه شهری بوجود آمده است.
وی نمای هر ساختمان را در شکل‌دهی به مجموعه شهری مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان مسکن آزاد به‌ دلیل اینکه به‌ دنبال فروش سریع و بازگشت سرمایه خود هستند، سعی در مطرح کردن محله مسکونی و نمایشی متمایز از بنای خود بدون در نظر گرفتن نمای دیگر ساختمان‌ها هستند؛ بر این اساس، همگونی نماهای شهری از بین رفته است.
جاوید معماری را جز لاینفک ساختار شهری دانست و افزود: مصالح بومی نشان می‌دهد که نما مربوط به چه منطقه ای است و طراح می‌تواند نما را به عالیترین حد در ترکیب معماری برساند؛ در واقع هر یک از نماها در شهر نشان از وضعیت اقتصادی، اجتماعی سازنده، نحوه تفکر و نگرش او به مسایل مختلف است.
وی با بیان اینکه در بسیاری از شهرهای بزرگ جهان، ضوابط و مقررات ویژه‌ای در ارتباط با سیما و کالبد شهر وجود دارد، گفت: امید است در ایران نیز با برنامه‌ریزی‌های لازم گروهی از کارشناسان زیبا شناسی به کنترل طرح‌های بزرگ و کوچک معماری و شهری از جنبه‌های رنگ، حجم، مصالح مناسب، فضاهای پر و خالی نما، رعایت اصول هماهنگی و تناسبات نما پرداخته شود؛ که با القا آن توسط شهرداری هر شهر، می‌توان شاهد ارتقا کیفیت در زیباسازی فضا و نماهای شهری بود.
وی تائید پروانه‌های ساختمانی را توسط مراکز مربوطه امری ضروری عنوان کرد و تشریح کرد: پروانه‌های ساختمانی برای ارتقای کیفیت ساخت و ساز شهری و جلوگیری از افزایش تخلفات ساختمانی موثر است.
معاون شهرسازی و معماری افزود: شرایط آب و هوایی به موازات سایر عوامل محیطی از مهم‌ترین عوامل موثر در شکل‌ گیری، تکوین شهرها و تداوم حیات شهری به شمار می‌آید، در واقع عناصر شهری و عملکرد آنها همواره از عوامل آب و هوایی متأثر است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول