اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار مشهد:

معماری بهترین راه در رسیدن به اهداف شهرسازی است

خبرگزاری فارس: شهردار مشهد گفت: معماری ارائه بهترین راه حل در رسیدن به اهداف شهرسازی است.

معماری بهترین راه در رسیدن به اهداف شهرسازی است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سیدمحمد پژمان ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تخصص‌های معماری بسیار مهم است.
وی بیان داشت: خلق نماها و آثار فاخر در ارتباط بصری شهروندان با محیط تاثیر بسزایی دارد که به عنوان نمادهای فرهنگی، سیاسی و اجتماعی یک کشور شناخته می‌شوند.
شهردار مشهد بر حفاظت از آثاری که در آن‌ها از هنرهای اصیل ایرانی استفاده شده است تاکید کرد و افزود: توجه به پیشینه و فرهنگ هر منطقه در ایجاد بناهای جدید با شناخت عناصر نوین طراحی معماری در راستای بهبود محیط شهری و توسعه آتی آن نقش موثری دارد.
شهردار مشهد تصریح کرد: شهر مشهد دارای حجم گسترده‌ای از فعالیت‌ها است که هم اکنون با فراخوان‌های طراحی در مقیاس‌های مختلف عرصه‌ همکاری تمام متخصصان علاقمند فراهم شده است.
وی بیان داشت: تقارن روز اسکان بشر با روز جهانی معماری، نشان از اهمیت شکل دادن مناسب به فضاهای شهری دارد که باید محتوای صحیح و عمیقی را در ایجاد نماها دنبال کرد.
پژمان ادامه داد: ساماندهی و احیای مراکز شهری به دلیل ارتقای کیفی فضاهای مربوطه و تجهیز مناسب آنها نیازهای ساکنان به فضاهای مطلوب شهری برای زندگی جاری را تامین می‌کند، و چرخ‌های توسعه گردشگری را فعال می‌کند که این امر نه تنها سبب افزایش هویت اجتماعی و فرهنگی مجموعه شهری می‌شود، بلکه راهکارهای موثر و تجربه شده برای ایجاد و بازتولید عرصه‌های عمومی و خاطرات زدوده شده را بازیابی می‌کند.
وی بیان داشت: در کشور ما مناطق اقلیمی متفاوت و شرایط آب و هوایی در فصول سال مختلف است، معماری سنتی راه حل ها و شیوه‌هایی منطقی برای فراهم نمودن شرایط آسایش انسان را ابداع کرده است.
شهردار مشهد تاکید کرد: مهم‌ترین نکته در معماری جدید استفاده بیش از حد از انرژی‌های غیر قابل تجدید است که علت اصلی آن استفاده از مصالح نامناسب، حمل و نقل آنها و طراحی اشتباه بنا با استفاده از وسائل گرم کننده و خنک کننده با توجه به شرایط اقلیمی است. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول