اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران:

مازندران آبان ماه میزبان جشنواره فیلم بسیج است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران از برگزاری جشنواره فیلم بسیج با عنوان سکانس بیداری در آبان ماه سال جاری در این استان خبر داد.

مازندران آبان ماه میزبان جشنواره فیلم بسیج است
حسین علیپور در حاشیه جشنواره شعر بسیج مازندران در مجتمع نفت محمودآباد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان با بیان اینکه مقدمات برگزاری این جشنواره از ابتدای سال صورت گرفت، بیان داشت: این پنجمین جشنواره سراسری کشور است که مازندران نیز همگام با سایر استان‌ها از ابتدای سال با تشکیل دبیرخانه جشنواره و با اطلاع‌رسانی مناسب و فعالیت خوب با استقبال خوب شعرا و فرهیختگان ادبی مازندران مقدمات برگزاری‌اش را فراهم کرد که امروز شاهد اجرای بسیار عالی آن در مجتمع آموزشی نفت محمودآباد هستیم.
وی تصریح کرد: 102 نفر از شعرای مازندران آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که پس از داوری‌های مختلف از جمله حضور یک داور از سازمان مرکزی بسیج هنرمندان کشور از میان 425 اثر تعداد 26 اثر انتخاب و از میان شاعران دارای اثر 22 نفر برگزیده و به این جشنواره راه یافتند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران اضافه کرد: آثار منتخب به جشنواره سراسری نیز راه یافتند که امیدواریم در کشور نیز حائز رتبه‌های برتر شوند.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران درباره برنامه‌های سالانه سازمان ابراز داشت: در راستای تقویت فرهنگ و هنر و همچنین حمایت از آثار هنری و فرهنگی این سازمان همه تلاش و امکانات خود را بسیج کردیم تا سهم کوچکی در رسالت خطیر مهندسی فرهنگی کشور که مقام معظم رهبری سفارش اکید کردند، داشته باشد.
علیپور از برگزاری دو جشنواره هنری در طول سال خبر داد و تصریح کرد: جشنواره بزرگ فیلم بسیج با عنوان سکانس بیداری که در آبان ماه برگزار می‌شود و مهلت ارسال آثار علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره 20 مهر ماه خواهد بود و همچنین جشنواره عکس در ایام دهه فجر از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در سال 90 است.
وی برگزاری کارگاه‌های آموزشی در رشته‌هایی همچون شعر، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، فیلم، موسیقی و صنایع دستی را از جمله دیگر برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان تا پایان سال دانست.
علیپور همچنین از اعزام هنرمندان بسیجی مازندران در قالب اردوی راهیان نور به مناطق غرب و جنوب کشور خبر داد.
این مسئول از حمایت سازمان از آثار هنرمندان بسیجی استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: همه توان مالی و معنوی خود را برای حمایت از آثاری چون شعر، داستان، کتاب و فیلم به کار خواهیم گرفت تا بتوانیم برای ادامه فعالیت این هنرمندان انگیزه و انرژی ایجاد کنیم.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان مازندران با اشاره به نزدیک شدن به ایام هفته دفاع مقدس اذعان داشت: با فعالیت کانون شهرستان‌ها برنامه‌هایی همچون یادواره شهدای هنرمند، دیدار با خانواده معظم شهدا و برگزاری مسابقات متنوع هنری در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با برگزاری این چنین برنامه‌هایی بتوانیم به تأسی از شهدای هشت سال دفاع مقدس و ایثارگران جنگ تحمیلی رسالت خود را در زمینه مسائل فرهنگی ادا کنیم.
علیپور در پایان با بیان اینکه جشنواره شعر بسیج همانند جشنواره شعر انتظار که در خرداد ماه برگزار شد از سطح بسیار بالایی برخوردار بود ابراز امیدواری کرد: با جمع‌آوری آثار برگزیده این دو جشنواره کتابی را برای استفاده علاقه‌مندان به شعر و شاعری در کشور ارائه کنیم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول