اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

گرامیداشت دفاع مقدس نیازمند کار کارشناسی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: گرامیداشت دفاع مقدس نیازمند کار کارشناسی عمیق است.

گرامیداشت دفاع مقدس نیازمند کار کارشناسی است
حجت‌الاسلام محمدولی رضوی‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در رابطه با امر گرامیداشت هفته دفاع مقدس باید بیشتر تلاش کنیم، اظهار داشت: در برهه‌ای از زمان اتفاق مهمی چون دوران هشت سال دفاع مقدس رخ داده و تعداد زیادی از جوانان این مرز و بوم برای دفاع از مرزها و ناموس کشور به پا خاستند و ایثارگری، مقاومت رشادت‌های بی‌بدیلی را رقم زدند که باید ارج نهاده شود.
وی با تأکید بر لزوم گرامیداشت و زنده نگه داشتن مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه، تصریح کرد: بر اساس انجام این مهم  نسل‌های امروز و فردای این جامعه نیز به واقع این مفاهیم را درک کرده و در راستای حفظ آن خواهند کوشید که این نکته بسیار مهمی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه تدوین برنامه در راستای ارج نهادن به دوران دفاع مقدس کار بزرگی است، گفت: من قبول دارم که در حال حاضر برگزاری این برنامه‌ها حالت کلیشه‌ای به خود گرفته که البته نمی‌تواند تأثیرگذار باشد.
وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی اجرای برنامه برای هفته دفاع مقدس نباید فقط حالت نمادین و کلیشه‌ای به خود بگیرد، خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری برنامه برای این دوران ارزشی و مهم، باید کارشناسان خبره و دلسوز بنشینند و همفکری کرده و برنامه‌ریزی کنند.
رضوی‌راد ادامه داد: برنامه‌های دفاع مقدس باید به گونه‌ای باشد که فضای دانشگاه‌ها، مدارس و جامعه را تحت تأثیر قرار داده و فرهنگ ایثار، شهادت‌طلبی و شجاعت را اشاعه دهد مفاهیمی که بر گرفته از مفاهیم دینی و آموزه‌های قرآنی اسلامی و باید به نحو شایسته و برجسته‌ای نشان داده و تبلیغ شود.
وی متذکر شد: اگر چه کار در باب دفاع مقدس به صورت کلیشه‌ای انجام می‌شود اما امر دفاع مقدس و مسائل ارزشی مربوط به این دوران، کار کارشناسی عمیقی را طلب می‌کندد و اینکه مثلاً در هفته دفاع مقدس نمایشگاه‌های روتینی برگزار می‌شود خیلی نمی‌تواند تأثیرگذار باشد بلکه باید کار عمیق فرهنگی صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان به نقش دستگاه‌های فرهنگی در راستای برگزاری ارزشی برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مسئولان فرهنگی مثل ارشاد، آموزش و پرورش، تبلیغات اسلامی، بسیج و مجموعه‌هایی که اعتبارات فرهنگی دارند به خوبی می‌توانند در این راستا خدمت‌رسانی کنند.
وی با بیان اینکه در امر برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس نباید تنها قشر خاصی دعوت شود، تصریح کرد: جوانان از همه اقشار نظیر دانشگاهیان، حوزویان و... باید در این فضاها وارد شوند چون بحثی همه گیر است و همه باید وارد کار شوند.
رضوی‌راد تأکید کرد: فعالیت در باب ارج نهادن به دوران دفاع مقدس را باید به جوان‌های با انگیزه سپرد و نیروهایی که از نظر فکری توانایی دارند نیزباید وارد عرصه شوند چرا که جوان‌ها ثابت کرده‌اند در اموری که به آن‌ها واگذار می‌شود موفق عمل می‌کنند.
وی یادآور شد: هنر امام خمینی(ره) این بود که جوان‌ها را بسیج کرد و به آنها مسئولیت سپرد و آنها نیز به خوبی مسئولیت را انجام دادند و در حال حاضر نیز دقیقاً باید همان فضا ایجاد شود و جوان‌ها پای کار بیایند و امور را به سامان برسانند که این کاری شدنی است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه انجام برنامه‌های گرامیداشت دفاع مقدس مربوط به قشر خاصی نیست، متذکر شد: با توجه به اینکه بحث دفاع از مملکت و ناموس این مردم بوده نباید برای تنها یک قشر خاصی برنامه اجرا شود اگرچه ظرافت‌ها را نیز باید در نظر گرفت.
وی با بیان اینکه در راستای انتقال ارزش‌ها و مفاهیم دفاع مقدس نباید تنها به یک هفته اکتفا کرد، اظهار داشت: اگرچه این هفته باید به طور برجسته جلوه داده شود اما ارزش‌های دفاع مقدس برای همیشه است و تبدیل به یک فرهنگ در جامعه در طول سال شودتا به این واسطه فضاهای علمی، فرهنگی، دینی و معنوی جامعه را در بر بگیرد.
رضوی‌راد در باب کمرنگ بودن حضور روحانیون در امر برگزاری برنامه‌های دفاع مقدس نیز گفت: در این خصوص نیز باید کار شود چرا که حضور روحانیت در مراسم های دفاع مقدس کم است و به این مهم باید به عنوان یک ارزش نگاه کرد.
وی در پایان با بیان اینکه جوان‌ها ثابت کرده‌اند که در هر عرصه‌ای که وارد شده‌اند کارهای بسیار مهمی را رقم زده‌اند، موفق بوده‌اند، ابراز داشت: در حال حاضر نیز به نظر می‌رسد جوان‌ها می‌توانند مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را به خوبی ترویج دهند.
انتها ی پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول