اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند؛

11500 دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش نهاوند گفت: امسال 11 هزار و 500 دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در مجتمع‌های آموزشی شهری و روستایی در سطح شهرستان تحصیل می‌کنند.

11500 دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علیرضا تکلو بعد از ظهر امروز در نخستین همایش مدیران مجتمع‌ها و مدارس مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه نهاوند اظهار داشت: وجود مجتمع‌های آموزشی یکی از برنامه‌های اجرای عدالت آموزشی به ویژه در مناطق کمتر توسعه‌یافته و محروم است که امسال بیش از 38 مجتمع آموزشی در شهر و روستاهای نهاوند فعالیت می‌کنند.
وی با اشاره به اجرای طرح روستامرکزی با هدف تعطیلی برخی فضاهای آموزشی در روستاهایی که تعداد دانش‌آموز آنها به حد نصاب نمی‌رسد، افزود: با هدف جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و افت تحصیلی آنها امسال بیش از 130 سرویس خودروهای حمل و نقل برای انتقال دانش‌آموزان  به مدارس روستاها و شهر نهاوند ایجاد می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند تأیید صلاحیت رانندگان خودروهای ویژه حمل و نقل دانش‌آموزان را ضروری دانست و بیان داشت: ترجیحاً از خودروهایی استفاده ‌شود که بیشترین مقبولیت در منطقه را دارند.
وی با اشاره به اجرای قانون تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه در نهاوند تصریح کرد: تعطیلی روزهای پنج‌شنبه هیچ‌گونه آسیبی به درس و مشق دانش‌آموزان نمی‌رساند بلکه سبب نوعی نشاط و شادابی در ایام دیگر هفته می‌شود لذا این موضوع بستگی به نظر مدیران مدارس، انجمن اولیا و دانش‌آموزن و شورای آموزش و پرورش دارد.
تکلو هیئت امنایی شدن مدارس را عامل کسب نتایج مطلوب‌، دقت بیشتر مدیران و معلمان و ارتباط بیشتر اولیا و مربیان با یکدیگر خواند و اضافه کرد: امسال اول مهر تعداد این مدارس از 11 مدرسه فعلی به 19 مدرسه که توسط هیئت امنا اداره می‌شوند افزایش می‌یابد.
وی به هوشمندسازی مدارس در نهاوند اشاره کرد و ابراز داشت: آموزش و پرورش یکی از نهادهای فرهنگی و تأثیرگذار در جامعه است که باید دانش‌آموزان آن با علوم پیشرفته به ویژه بحث مهم نرم‌افزاری و رایانه بیشتر آشنا شوند.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان نهاوند ابراز داشت: تاکنون 73 مدرسه هوشمندسازی شده‌اند که تا پایان سال تحصیلی 91-90 این تعداد به 100 مدرسه افزایش می‌یابد.
وی از ایجاد نمازخانه در همه مدارس نهاوند در سال تحصیلی 91-90 خبر داد و افزود: سال گذشته 50 مدرسه دارای نمازخانه شدند که امسال نیز 30 باب نمازخانه در مدارسی که فاقد نمازخانه هستند ایجاد می‌شود.
تکلو از کسب رتبه‌های برتر استانی و کشوری در هوشمندسازی مدارس توسط آموزش و پرورش نهاوند خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 8 هزار دانش‌آموز در مدارس هوشمند در نهاوند مشغول به تحصیل هستند که در مقایسه با دیگر دانش‌آموزان از موفقیت‌های بالاتری برخوردار هستند که این نتیجه‌گیری در امتحانات پایان سال کاملاً مشخص و مملوس شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول