اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

واکاوی چالش‌های پیش‌روی معلولان در جامعه/11

آموزش ‌و ‌پرورش بین مدارس عادی و استثنایی تبعیض قائل می‌شود

خبرگزاری فارس: یک نماینده مجلس گفت: وزارت آموزش‌ و ‌پرورش به مدیران و معلمان مدارس عادی توجه دارد در حالی به معلمان و مدیران مدارس استثنایی توجه دارد به طوری که پاداش، عیدی و سایر مزایا را در اختیار آنها قرار می‌دهد اما متأسفانه معلمان و مدیران مدارس استثنایی از این مزایا برخوردار نمی‌شوند.

آموزش ‌و ‌پرورش بین مدارس عادی و استثنایی تبعیض قائل می‌شود
نادر قاضی‌پور، نماینده مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در مورد مشکلات معلولان دانش‌آموز در مدارس استثنایی اظهار داشت: متأسفانه مسئولان توجه خاصی به دانش‌آموزان معلول ندارند و این قشر از جامعه با مسائل و مشکلات زیادی دست‌ به گریبان هستند.

وی ادامه داد: باید در ابتدا مسائل و مشکلات دانش‌آموزان معلول شناسایی شده و سپس راهکارهای مناسبی ارائه شود تا مشکلات این قشر روز به روز کمتر شود؛ امکاناتی که به مدارس عادی و به خصوص تیزهوشان اختصاص می‌یابد، در اختیار مدارس استثنایی نیست همچنین حقوق مدیران و معلمان مدارس استثنایی کم است بنابراین باید اعتبارات لازم در اختیار مدارس استثنایی قرار گیرد. در حقیقت ابتدا باید امکانات کافی را در اختیار مدارس استثنایی قرار داده و سپس از این مدارس انتظار پیشرفت و رشد داشته باشیم.

* به دانش‌آموزان معلول رایانه ندادند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از وزارت آموزش ‌و ‌پرورش انتقاد کرد و افزود: وزارت آموزش‌ و ‌پرورش به مدیران و معلمان مدارس عادی توجه دارد، به طوری که پاداش، عیدی و سایر مزایا را در اختیار آنها قرار می‌دهد اما متأسفانه معلمان و مدیران مدارس استثنایی از این مزایا برخوردار نمی‌شوند که این موضوع نشان‌‌دهنده تبعیض قائل شدن وزارت آموزش‌ و ‌پرورش بین مدارس عادی و استثنایی است؛ یکی دیگر از نمونه‌های تبعیض این وزارتخانه این است که رایانه در اختیار دانش‌آموزان تیزهوش قرار می‌گیرد، در حالی که دانش‌آموزان معلول از این موضوع بی‌بهره هستند.

قاضی‌پور در پاسخ به این پرسش که آیا فعالیت‌ها در زمینه استعدادیابی معلولان دانش‌آموز مثبت بوده است، گفت: مسئولان ابتدا باید امکانات مورد نیاز و نیازهای متعدد معلولان دانش‌آموز و مدارس استثنایی را برطرف کنند سپس به فکر استعدادیابی باشند. وقتی مشکلات متعدد این قشر از جامعه برطرف نشده است، چگونه باید به فکر استعدادیابی در میان این قشر باشیم؟
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول