اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

تبدیل فرهنگ آموزش و پرورش به فرهنگ قرآنى

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید فرهنگ آموزش و پرورش را فرهنگ قرآنی کنیم، گفت: در حال آماده کردن 3 میلیون قرآن کریم برای هر دانش آموز مقطع راهنمایی هستیم تا طرح همگام با قرآن را در کشور سراسری کنیم.

تبدیل فرهنگ آموزش و پرورش به فرهنگ قرآنى
به گزارش حوزه دولت خبرگزاری فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار داشت: اولین اقدام وزارت آموزش و پرورش برای مطالعه کتاب‌های غیر درسی و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مطالعه، ایجاد کتابخانه‌های کلاسی است که هر دانش آموز با مدیریت معلم بتواند از امکانات آن استفاده کند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اولین اقدام وزارت آموزش و پرورش برای مطالعه کتاب‌های غیر درسی و آشنایی دانش آموزان با فرهنگ مطالعه، ایجاد کتابخانه‌های کلاسی است که هر دانش‌آموز با مدیریت معلم بتواند از امکانات آن استفاده کند.

وی خاطر نشان کرد: 280 هزار کلاس در مقطع ابتدایی وجود دارد که 93 هزار آن مجهز به کتابخانه شدند و این روند در سال جاری ادامه پیدا خواهد کرد.

حاجی بابایی در ادامه از تجهیز مدارس راهنمایی خبر داد و گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که تمام مدارس و کلاس‌ها از دانش آموز گرفته تا معلم همه درگیر مسئله کتاب، کتابخوانی و کتابداری شوند و این طور باشد که هر دانش آموز در پایان سال تحصیلی، چندین جلد کتاب با موضوعات مختلف مطالعه کرده باشد.

راه اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در یکسال اخیر

وزیر آموزش و پرورش در ادامه از راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآن در یکسال اخیر خبر داد و یادآور شد: این تعداد در حالی است که در طول 32 سال گذشته تنها 670 دارالقرآن در کشور ایجاد شده بود.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این مدارس قرآنی در سال گذشته حدود یک میلیون و سیصد و شصت هزار دانش آموز دوره های قرآنی را گذرانده‌اند و این برنامه ادامه پیدا خواهد کرد.

افزایش یک ساعتی کلاس‌های قرآن برای مدارس ابتدایی

حاجی‌بابایی به برنامه‌های دیگر وزارت آموزش و پرورش برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با قرآن کریم اشاره و خاطر نشان کرد: برای سال تحصیلی 91-90 یک ساعت کلاس‌های قرآن دانش آموزان مقطع ابتدایی افزایش پیدا می‌کند و آموزش ویژه قرآن را در یک ماه اول سال تحصیلی برای دانش آموزان کلاس سوم ابتدایی در نظر گرفته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: در سال گذشته برای مقطع راهنمایی طرح همگام با قرآن به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا شد که بر اساس آن هر معلم کلاس درس خود را با تلاوت قرآن شروع کند.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ آموزش و پرورش را فرهنگ قرآنی کنیم افزود: در حال آماده کردن 3 میلیون قرآن کریم برای هر دانش آموز مقطع راهنمایی هستیم تا طرح همگام با قرآن را در کشور سراسری کنیم.

حاجی‌بابایی در پایان گفت: با توجه به اهمیت نماز، ستادهای نماز در سراسر کشور مجهز و تقویت شدند و این حمایت با قوت ادامه پیدا می‌کند البته هر چه در خصوص نماز، عبادت و عترت کار کنیم کافی نیست و این در طول زمان باید تقویت شود.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول