اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خبر داد:

آباده میزبان جشنواره کشوری سروده‌های انقلاب اسلامی

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از برگزاری جشنواره کشوری سروده‌های انقلاب اسلامی در شهرستان آباده خبر داد.

آباده میزبان جشنواره کشوری سروده‌های انقلاب اسلامی
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، محمد هادی فخرایی اظهار داشت: 45 گروه از سراسر کشور آثار خود را برای شرکت در نخستین جشنواره‌های سرودهای انقلاب و دفاع مقدس به دبیرخانه این جشنواره ارسال کرده‌اند که 20 گروه منتخب در روزهای سی‌ام و سی‌و‌یکم شهریور ماه جاری در آباده به رقابت می‌پردازند.
این مقام فرهنگی با تاکید بر اینکه بهره‌گیری مناسب از این پدیده هنری می‌تواند زمینه رشد و شکوفایی استعدادها، ایجاد روحیه نشاط و شادابی و  ایجاد مصونیت فرهنگی و اخلاقی  را موجب شود، بیان کرد: به طور قطع پیام‌های موثر با توجه به موضوع انقلاب و  دفاع مقدس، از این طریق به مخاطبان ارائه می‌شود.
فخرایی با بیان اینکه یکی از ابزارهای موثر که می‌تواند در شاخه‌های مختلف آموزشی و تربیتی کارساز بوده و در تربیت افراد نقش موثری داشته باشد، هنرِ سرود و سرودخوانی است، خاطرنشان کرد: موسیقی سرودها در این جشنواره از حیث محتوا، قالب، فرم و سایر عوامل ساختاری مانند نغمه (ملودی) و وزن (ریتم)، مبین ارزش‌های والای هنری و عاری از هرگونه ابتذال است.
وی افزود: در قالب سرود و آهنگ روح‌بخش، می‌توان بسیاری از پیام‌ها را ارائه داد و این جشنواره فرصت خوبی در استان فارس برای ایجاد و انتقال این نوع پیام‌ها ایجاد کرده است.
فخرایی بیان کرد: با آغاز جنگ تحمیلی و در طول هشت سال دفاع مقدس گروه سرود آباده با اجراهای مختلف از قبیل قصه بابا، یل شیردل، دلیران تنگستان و...خاطرات فراوانی را برای تمام ایرانیان به یادگار گذاشت و سرودهای مختلفی را در محضر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری اجرا کرد.
وی فعالیت‌های اخیر گروه‌های سرود این شهرستان از جمله سرود «رضا رضا» و «ولایت» را قابل تقدیر دانست و افزود: این گروه‌ها بارها مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفته‌اند و همین دلایل میزبانی آباده برای برگزاری این جشنواره را قطعی کرد.
فخرایی شور و احساس، مردمی بودن، همچنین انتخاب مضامین و اشعار جذاب و گیرا به همراه لحن و آهنگ‌های دلنشین را رمز جاودانگی سرودهای انقلابی دانست و اظهار امیدواری کرد که با تاسیس خانه سرود آباده، این هنر ارزشمند و تاثیرگذار به رشد و تعالی بیشتری برسد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول