اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان:

موسیقی گیلان نیازمند حمایت است

خبرگزاری فارس: رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان گفت: صنف موسیقی گیلان نیازمند حمایت جدی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان است.

موسیقی گیلان نیازمند حمایت است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، همایون سلیمی عصر امروز در جمع تعدادی از اهالی موسیقی گیلان اظهار داشت: اهالی صنف موسیقی گیلان در سال‌های گذشته عضویت در انجمن صنفی هنرمندان استان را پذیرفته‌اند.
وی ادامه داد: صنف هنرمندان گیلان باید مورد حمایت مادی و معنوی مسئولان فرهنگی استان و اداره کل ارشاد استان قرار گیرند و آثار فاخر و ارزشمندی را در حوزه موسیقی محلی گیلان به تولید برسانند.
رئیس صنف هنرمندان موسیقی گیلان هنر موسیقی را یکی از پرهزینه‌ترین هنرهای دنیا دانست و تصریح کرد: هنرمندان با دست خالی نمی‌تواند آثار فاخر در زمینه‌های مختلف تولید کنند.
وی با اشاره به اینکه با بودجه‌های اندک و محدود و حمایت شعاری نمی‌توان از یک هنرمند موسیقی آثاری را مرحله تولید و اجرا رساند، اذعان داشت: از زمان‌های قدیم هنر در کشور ما تابع حمایت ریالی و نظارتی دولتی بوده و مسئولان امروز نیز باید به همین روش از موسیقی حمایت کنند.
سلیمی افزود: تهیه کنندگان و سرمایه‌گذاران حوزه موسیقی به لحاظ مشکل برگشت سرمایه حاضر نیستند سرمایه ریالی خود را صرف تولید آلبوم‌های موسیقی محلی کنند که سال‌ها پس از تولید این نوع آثار در قفسه نوارفروشی خاک بخورد و تنها با یک نامه اداری از تولید کننده تقدیر شود.
وی، موسیقی محلی گیلان را جزو میراث ماندگار گیلان زمین دانست و تصریح کرد: این میراث فرهنگی تاکنون مورد حمایت قرار نگرفته است.
این مسئول اضافه کرد: مدیران فرهنگی استان و اداره کل ارشاد گیلان باید با یک همت جدی و همکاری اهالی صنف موسیقی و انجمن صنفی موسیقی گیلان قبل از پایان سال با تامین بودجه مناسب اقدام‌های موثری را در راستای فعال کردن تولیدات فاخر موسیقی گیلان به انجام برسانند.
وی، رونق بازار موسیقی محلی گیلان را نیازمند حمایت جدی ارشاد گیلان دانست و بیان داشت: هنرمندان عضو انجمن صنفی هنرمندان موسیقی گیلان نهایت همکاری را با اداره کل ارشاد استان به کار می‌گیرند و خواستار حمایت ارشاد استان هستند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول