اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور تالش:

فرهنگ دفاع مقدس راه مقابله با تهدیدهاست

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور تالش گفت: دفاع مقدس الگوی بیداری اسلامی در جهان بوده و توجه به این فرهنگ تنها راه مقابله با تهدیدهای جنگ نرم است.

فرهنگ دفاع مقدس راه مقابله با تهدیدهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، سیدحامد هاشمی صبح امروز در نشست ستاد بزرگداشت ایام دفاع مقدس دانشگاه پیام نور این شهرستان با بیان اینکه شهادت بالاترین درجه ایثار و فداکاری است، اظهار داشت: تمام ابعاد جنگ هشت ساله ما یک دفاع مقدس و ارزشمند بود که تبیین ابعاد مختلف این حماسه ملی و تاریخی به نسل جوان انقلاب و نسل‌های آینده ضرورتی انکارناپذیر است.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت الگوی هدایت جامعه است، افزود: از دستاوردهای دفاع مقدس باید در این ایام بهره‌برداری مناسب کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور تالش گفت: جوهره اصلی دفاع مقدس ناشی از باورهای دینی و مذهبی است که این گونه عزت و افتخار را برای ایران اسلامی رقم زدند. 
این مسئول دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها، از خود گذشتگی‌ها و شهادت‌طلبی‌های رزمندگان اسلام عنوان و تصریح کرد: این دوران حماسه و ایثار با وجود مشکلات فراوان ملت ایران را مقاوم کرد تا خاری بر چشم دشمنان انقلاب به ویژه ابر قدرت‌های جهانی شود.
هاشمی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس برای جوانان درس رشادت و آزادگی را به ارمغان آورد، گفت: آثار و برکات آن هر روز در عرصه‌های مختلف علمی و ورزشی شاهد دیده می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اکنون ایران اسلامی پس از سپری کردن آن سال‌های سخت به درختی تناور تبدیل شده که خون پاک هزاران شهید ریشه‌های آن را آبیاری کرده و امروز وحدت بیش از هر زمان دیگری به استواری این درخت تناور استحکام می‌بخشد.
مسئول بسیج اساتید پیام نور گیلان با اشاره به سکوت مجامع بین‌المللی در زمان جنگ تحمیلی تصریح کرد: مجامع ‌بین‌المللی هرگز ظالم و مظلوم را مشخص نکرده و تنها در اواخر جنگ تحمیلی به دلیل خسارت‌های وارده به ایران از طرف رژیم صدام ابراز تاسف کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه دستاوردهای‌ دفاع‌ مقدس‌ تنها نظامی‌ نیست، خاطرنشان کرد: دستاوردهای‌ دفاع‌ مقدس‌ در بخش‌های‌ فرهنگی‌ و علمی، انسانی‌، سیاسی،‌ امنیتی‌، فناوری و نظامی‌ است که سبب انسجام‌ و رشد کشور و انقلاب‌ اسلامی‌ شد.
هاشمی گفت: جنگ تحمیلی هشت ساله ایران بر خلاف جنگ‌های متعارف دنیا یک جنگ معنوی با عنصر روحیه بخش ولایت همراه بود و این عامل سبب شده تا با گذشت سال‌ها، هنوز از حماسه‌سازان جنگ تجلیل به عمل آید و سالگرد آن گرامی نگه داشته شود.
این مسئول بیان داشت: در دوران هشت سال دفاع مقدس تنها در مقابل تجاوز دشمنی به نام عراق ایستادگی نکرده‌ایم، بلکه در مقابل دنیای غرب و استکبار جهانی ایستاده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس سبب تحولی شگرف در تاریخ معاصر جهان شد. 
وی معرفی الگوهای مناسب به جوانان، آموزش خانواده، تکیه بر هویت دینی و ملی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات جوانان و تلاش در حفظ کیان خانواده را از راه‌های مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانست. 
هاشمی با بیان اینکه تنها راه مقابله با تهاجم فرهنگی و نظامی دشمن، توجه به فرهنگ دفاع مقدس است، متذکر شد: تهدیدهای موجود برای نظام در حال حاضر همان تهدیدهایی است که در دوران نخست انقلاب و دفاع مقدس وجود داشت.
این مسئول اذعان داشت: تنها راه مقابله با این تهدیدها ولایت‌مداری و تاسی از فرهنگ ایثار و شهادت دوران دفاع مقدس است و باید بدانیم تهاجم فرهنگی مفهومی عمیق و پیچیده دارد و هدف نهایی آن از بین بردن یک آیین و تمدن و وارد کردن عناصر بیگانه و انحراف آن است‌.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول