اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد:

بازسازی 14 بقعه متبرکه در خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: بازسازی 14 بقعه متبرکه این استان در دست اجراست.

بازسازی 14 بقعه متبرکه در خراسان شمالی
سیدحسین معروف‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: بازسازی و نوسازی ساختمان این بقاع متبرکه از سال گذشته و امسال در سطح شهرستان‌های خراسان شمالی آغاز شده است.
وی میزان پیشرفت فیزیکی طرح‌های ساخت و ساز در بقاع متبرکه این استان را بین 20 تا 60 درصد عنوان کرد.
به گفته معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، بناهای جدید بقاع متبرکه طبق طرح مصوب سازمان اوقاف و امور خیریه اجرا می‌شود.
وی پیش‌بینی کرد تا در صورت تأمین اعتبارات مصوب، شبستان این بقاع متبرکه تا پایان سال مالی 90 تکمیل شود.
معروف‌زاده همچنین انجام تعمیرات 38 باب بقعه متبرکه در خراسان شمالی را از جمله اقدامات این اداره کل عنوان کرد.
وی با بیان اینکه طی امسال سه دستگاه ضریح و همچنین 10 صندوق نذورات در بقاع متبرکه خراسان شمالی ساخته و نصب شده است، تصریح کرد: برای اجرای این طرح‌ها 950 میلیون ریال از محل نذورات بقاع متبرکه استان هزینه شده است.
معاون بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین با اشاره به صرف افزون بر 24 میلیارد ریال طی سال گذشته در بقاع متبرکه و مساجد این استان گفت: این اعتبار در 528 باب مسجد، حسینیه و مصلی در قالب احداث، تکمیل و تعمیرات صرف شده است؛ در قالب این اعتبارات 52 اماکن متبرکه در این استان نیز تعمیر و نوسازی شدند.
معروف‌زاده شمار بقاع متبرکه در خراسان شمالی را 154 باب بقعه ذکر کرد و اظهار داشت: مطالعات مربوط به طرح جامع امام‌زاده سید عباس (ع) بجنورد به عنوان یکی از بقاع متبرکه مهم در استان انجام و اکنون طرح‌های مربوط به آن در حال اجرا است.
وی یکی از مهم‌ترین مشکلات در اجرای این طرح را تملک اراضی و منازل پیرامون این امام‌زاده عنوان کرد و خواستار اعتبارات دولتی به منظور تسریع در اجرای این طرح شد.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول