اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز سرشماری نفوس و مسکن خراسان جنوبی؛

زنگ سرشماری در مدارس به صدا در می‌آید

خبرگزاری فارس: مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی از به صدا در آمدن زنگ سرشماری عمومی مسکن و نفوس در سطح مدارس استان خبر داد.

زنگ سرشماری در مدارس به صدا در می‌آید
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدعلی ایمانی یکشنبه‌شب در جمع مسئولان روابط‌عمومی‌ فرمانداری‌های استان اظهار داشت: و گفت: همزمان با آغاز طرح سرشماری در استان زنگ سرشماری در مدارس در دوم آبان‌ماه با حضور استاندار و فرمانداران شهرستان‌های استان به صدا درمی‌آید.
وی ادامه داد: مسابقات مختلف با موضوع سرشماری نیز در مقاطع ابتدایی، راهنمایی و متوسطه در قالب مسابقات نقاشی، روزنامه‌نویسی و انشا‌نویسی در طول اجرای طرح سرشماری در سطح مدارس استان برگزار می‌شود.
ایمانی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه اطلاع‌رسانی از طریق روابط عمومی‌ها تصریح کرد: اطلاع‌رسانی و تبلیغات درست و کافی می‌تواند اهداف این سرشماری را بیش از پیش محقق کند.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: سرشماری یکی از منابع اصلی به‌ دست آوردن آمار صحیح است و این آمار اساس و مبنای خیلی از تصمیم‌گیری‌ها است که باید درست صورت گیرد.
ایمانی با بیان اینکه در آبان‌ماه سال جاری هفتمین مرحله از سرشماری نفوس و مسکن کشور انجام می‌شود، گفت: پیش از این هر 10 سال یک‌بار این سرشماری در کشور انجام می‌شده است و از سال 85 پس از روی کار آمدن دولت نهم برای اینکه اطلاعات و آمار دقیق‌تر و به روزآمدتر باشد قرار شد هر پنج سال یک‌بار این طرح انجام شود.
وی ادامه داد: در فرم‌هایی که در این سرشماری تکمیل می‌شود اطلاعاتی از قبیل مشخصات خانوار‌ها، مناطق روستایی و مسکن مورد جمع‌آوری قرار می‌گیرد.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: اجرای سرشماری هزینه زیادی را به دنبال دارد ولی به دلیل اهمیت این کار مورد نیاز است که هر پنج سال برگزار شود.
ایمانی انجام این سرشماری را یک واقعه مهم در کشور تلقی کرد و گفت: نه تنها قوه مجریه بلکه کلیه ارکان نظام درگیر این رویداد می‌شوند.
وی ادامه داد: باید برای برگزاری هر چه بهتر این سرشماری از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات، دهیاران، بهورزان و دبیران استفاده شود.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول