اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت:

اجرای آمایش صنعتی در راستای رونق کسب و کار است

خبرگزاری فارس: مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت اجرای طرح‌های آمایش صنعتی و معدنی در استان‌ها را در راستای رونق کسب و کار عنوان کرد.

اجرای آمایش صنعتی در راستای رونق کسب و کار است
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، مهدی رضایی بعد از ظهر امروز در نخستین نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی با بیان اینکه 40 درصد اقتصاد کشور در حوزه صنعت، معدن و تجارت است، اظهار داشت: بر همین اساس  وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ایجاد زیرساخت‌های توسعه کشور در این بخش‌ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی به گونه‌ای باشد تا استان‌ها نقش و جایگاه خود را در این زمینه بشناسند، افزود: طرح‌های آمایش صنعت و معدن در استان‌ها از جمله طرح‌هایی بوده است که در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته تا زمینه‌های رشد کسب و کار در این بخش‌ها تحقق یابد.
رضایی اضافه کرد: همچنین در حوزه تجارت، برنامه ریزی‌های آمایشی انجام شده که در رونق کسب و کار موثر خواهد بود.
وی بهبود فضای کسب و کار را از موضوعات مورد توجه وزارت صنعت، معدن و تجارت برشمرد و گفت: در این وزارتخانه کارگروهی برای افزایش و رونق کسب و کار در این بخش تشکیل شده است.
مدیرکل برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کشور ما نهایتاً تا 25 سال آینده در بخش صادرات نفت فعال خواهد بود، تصریح کرد: لذا بعد از آن باید به سمت صادرات بیشتر کالاهای غیر نفتی رفت.
وی اظهار داشت: بر اساس مطالعات انجام شده هزار و 200 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی در کشورهای منطقه انجام می‌شود که کشور ترکیه در زمینه صادرات پیشتاز است.
رضایی همچنین مأموریت این وزارتخانه را تأمین زیرساخت‌ها در انجام مأموریت‌ها برشمرد و گفت: در استان‌ها امکان سنجی‌های لازم برای توسعه سرمایه گذاری‌های صنعتی و معدنی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.
وی همچنین با اشاره به فعال شدن پایگاه سرمایه گذاری در کشور اظهار داشت: این پایگاه اطلاع رسانی با هدف کمک به امر سرمایه گذاری ایجاد شده است.
نخستین نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان خراسان شمالی در تالار اجتماعات پتروشیمی خراسان در کمپ باباامان برگزار شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول