اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دامغان اعلام کرد:

ایجاد تحول صنعتی و اقتصادی در دامغان

خبرگزاری فارس: فرماندار دامغان گفت: با بهره‏برداری از واحدهای تولیدی صنعتی جدید، تحول بزرگ صنعتی و اقتصادی در دامغان ایجاد می‏شود.

ایجاد تحول صنعتی و اقتصادی در دامغان
به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، مرتضی علی‏آبادی ظهر امروز در ششمین جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری شهرستان دامغان در سال جاری و در جمع مدیران دستگاه‏های اجرایی این شهرستان اظهار داشت: یکی از اقدامات خوب که در بخش صنعتی صورت خواهد گرفت، بهره‏برداری و راه‏اندازی کارخانه فولاد کویر دامغان بوده که مشکل زمین آن حل و فعالیت و مقدمات آن از سوی مدیران این کارخانه آغاز شده است.
وی اضافه کرد: برای ساخت این کارخانه، 45 هکتار از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان در جنوب دامغان واگذار شده است که با بهره‏برداری از این کارخانه، زمینه اشتغال 2 تا 3 هزار نفر از جوانان دامغانی فراهم خواهد شد.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری شهرستان دامغان همچنین به راه‏اندازی کارخانه ایران خودرو در این شهرستان اشاره داشت و افزود: مقدمات اجرایی این کارخانه نیز به زودی بر اساس توافقات صورت گرفته آغاز می‏شود.
وی تصریح کرد: راه‏اندازی پالایشگاه نفت دامغان یک موضوع مهم و اساسی بوده که در دو نقطه و در جنوب غربی دامغان مشخص شده است.
علی‏آبادی یادآور شد: برای ساخت این پالایشگاه، یک هزار هکتار زمین پیش‏بینی شده که 500 هکتار از این زمین به شهرک مسکونی این پالایشگاه اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: برای ساخت و راه‏اندازی پالایشگاه نفت دامغان، یک کنسرسیوم داخلی و خارجی از اجرای طرح حمایت مالی می‏کنند و هدف از اجرای آن نیز انتقال نفت از شمال به جنوب کشور است که باید از شهرستان دامغان عبور کند.
رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه‏گذاری شهرستان دامغان به دیگر واحد صنعتی جدید در دامغان اشاره کرد و افزود: مجوز واگذاری زمینی برای احداث کارخانه شیشه از سوی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صادر شده که کار این کارخانه، تولید شیشه بوده و با راه‏اندازی این واحد صنعتی، 700 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم مشغول به کار می‏شوند.
وی اضافه کرد: مقدمات اجرایی احداث نیروگاه بادی خورشیدی غدیر دامغان نیز آغاز شد و برای احداث این نیروگاه یک هزار دکل نصب خواهد شد که تاکنون 45 دکل خریداری شده است که این نیروگاه با یک هزار دکل، هزار مگاوات برق تولید می‏کند.
علی‏آبادی گفت: بعضی از افراد ناآگاهانه خدمات دولت و نظام را زیر سئوال می‏برند و مشکل این افراد ناشی از این است که اطلاع کافی از خدمات صورت گرفته دولت در شهرستان دامغان ندارند.
در این جلسه، هر یک از مدیران حاضر در جلسه گزارشی از فعالیت‏ها و اقدامات خود در جهت ایجاد اشتغال در شهرستان دامغان ارائه دادند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول