اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر سابق آموزش و پرورش:

موافق تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نیستیم

خبرگزاری فارس: وزیر سابق آموزش و پرورش با بیان اینکه موافق تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نیستیم، گفت: تعلیم و تربیت براساس حضور حداکثری است و ما مدافع حداکثرها هستیم مخالف تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس هستیم.

موافق تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نیستیم
محمود فرشیدی در حاشیه مراسم افتتاح کانون تربیت اسلامی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری با بیان اینکه در نظام اسلامی نظریه تربیت اسلامی باید در آموزش و پرورش کار شود، بیان داشت: برای رهایی از سلطه فرهنگ غرب کانون تربیت اسلامی در راستای فرامین امام و رهبری در نظام تعلیم تربیت به عنوان تشکلی غیردولتی گام برمی‌دارد.
وی خاطرنشان کرد: کانون تربیت اسلامی از سال 77 تاسیس و با بحث حذف معاونت پرورشی و تربیت معلم در نظام آموزشی فعالیت خود را شروع و در 28 استان این نهاد غیردولتی فعالیت تربیت اسلامی دارد.
دبیرکل کانون تربیت اسلامی با اشاره به اینکه در گذشته فعالیت کانون تربیت اسلامی منحصر به انتشار نشریه زمزمه بود، تصریح کرد: یک میلیون همکار فرهنگی باید نسبت به آموخته‌های خود تولید فکر داشته باشند و در تعلیم و تربیت همگام با نظام اسلامی که مورد توجه امام و رهبر بوده است پیش روند.
این مسئول با تاکید براینکه کانون تعلیم و تربیت مطالبه‌گر موضوع‌های تربیت اسلامی در نظام آموزش و پرورش است، بیان داشت: کانون پیگیر عینیت بخشیدن به فعالیت‌های معاونت پرورشی، تربیت معلم و تحول بنیادینی که مورد توجه امام و رهبری است تلاش می‌کند.
وزیر سابق آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش به طور غیرمستقیم می‌تواند در تربیت اسلامی دخیل باشد که در این باره مسائلی همچون بحث عفاف و حجاب و اشتغالزایی از مباحثی است که کانون پیگیر عملیاتی شدن طرح‌ها است.
فرشیدی با بیان اینکه موافق تعطیلی پنجشنبه‌های مدارس نیستیم، گفت: تعلیم و تربیت براساس حضور حداکثری است و ما مدافع حداکثرها هستیم.
وی حضور دانش‌آموزان را در زمان بیشتری در مدارس موثر دانست و اضافه کرد: با توجه به دنیای رسانه‌های مجازی، شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت حضور دانش‌آموزان در مدارس امن‌تر از خانه است و در این تحلیل می‌توان نقش معلم و مدرسه را برای کاهش آسیب اجتماعی و اخلاقی پررنگ عنوان کرد.
دبیرکل کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه بر اساس بررسی‌های آماری، معدل حضور دانش‌آموزان 9 کشور صنعتی جهان در کلاس درس در طول سال، 204 روز است، یادآور شد: دانش‌آموزان ایرانی در سال، 160 روز به مدرسه می‌روند.
وی متذکر شد: ساعات آموزشی دانش‌آموزان کشورهای پیشرفته صنعتی یک هزار و 100 ساعت است، ولی در ایران این آمار به 600 ساعت می‌رسد و گر با این روش پیش رویم راه میانبری برای رسیدن به جایگاه علمی کشورهای صنعتی دست نخواهیم یافت.
فرشیدی خاطرنشان کرد: محیطی امن‌تر از مدرسه برای گذران اوقات فراغت وجود ندارد و ما می‌خواهیم علاقمندان حتی روزهای جمعه برای بازی و تفریح با وجود یک معلم در مدرسه حضور یابند.
این مسئول در پایان اذعان داشت: حضور حداکثری دانش‌آموز در مدرسه راهکاری است که باید در مدارس پیگیری شود.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول