اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر آموزش و پرورش:

تعطیلی پنجشنبه‌ها با هدف ارتقای کیفیت آموزشی انجام می‌شود

خبرگزاری فارس: وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی پنجشنبه‌ها با هدف ارتقای کیفیت آموزشی انجام می‌شود و به نظر می‌رسد آثار آن مثبت است.

تعطیلی پنجشنبه‌ها با هدف ارتقای کیفیت آموزشی انجام می‌شود
حمید حاجی‌بابایی در حاشیه همایش فرهنگیان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: تعلیم و تربیت هیچگاه تعطیل نمی‌شود و تعطیلی پنجشنبه‌‌ها با هدف در کنار هم بودن خانواده انجام می‌شود چرا که ما معتقدیم پنجشنبه‌ها روز خانواده است و از آنجا که زنان بیش از 50 درصد نیروی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند حضور آنها در خانواده اهمیت تربیتی بیشتری دارد.
وی خاطرنشان کرد: بیش از 17 سال است یک میلیون دانش‌آموز دوره پیش‌دانشگاهی چهار روز به مدرسه می‌روند و 25 سال است که 5 هزار مدرسه شبانه‌روزی روزهای پنجشنبه تعطیل است و یا دانش‌آموزان مدارس نمونه دولتی پنج‌شنبه‌ها به مدرسه نمی‌روند این قدر بحث و جدل و گفتگو نبود.
این مسئول اظهار داشت: اگر هجمه فرهنگی در این زمینه کارساز بود باید نسبت به تعطیلی آنها بازنگری می‌شد بنابراین این گونه نیست و مدرسه نیز شئونی از دانشگاه است.
وزیر آموزش و پرورش جایگاه مدیر و معاون در آموزش و پرورش  را بسیار گسترده و پر دامنه اعلام کرد  و بیان داشت: معتقدیم دانش‌آموزان در طی هفته باید تحت نظارت دایم باشند و یک روز کامل را نیز در اختیار خانواده‌های خود باشند.
وی گفت: اشکالی ندارد که پنجشنبه‌ها دانش‌آموزان به مرور درس پرداخته و جمعه نیز استراحت کنند.
حاجی‌بابایی مورد تراکم دانش‌آموزان در کلاس درس گفت: تراکم در کلاس‌ها برای مدارس خاص همچون شاهد، نمونه دولتی، هیئت امنایی و سمپاد به طور میانگین 30 نفر است.
این مسئول از کاهش میانگین تراکم دانش‌آموزان در کلاس خبر داد و افزود: با ساماندهی انجام شده در کشور میانگین دانش‌آموز در هر کلاس حدود 22 نفر است که پیش‌بینی می‌کنیم این وضعیت در سال تحصیلی جدید بهبود یابد.
حاجی‌بابایی در ادامه سخنان خود از مدیریت 100 درصدی اعتبارات در آموزش و پرورش  خبر داد و یادآور شد: سیاست آموزش و پرورش  افزایش اعتبارات تجهیز و مقاوم‌سازی مدارس است و در این زمینه با عنایت دولت خدمتگزار فعالیت‌های خوبی انجام شده است.
وی اضافه کرد: ‌با ادغام تمام بخش‌های زیر مجموعه این وزارتخانه به ویژه نهضت سوادآموزی از تمامی امکانات کشور برای پیشبرد برنامه‌های نهضت سوادآموزی استفاده می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با برشمردن برخی از دستاوردهای وزارت آموزش و پرورش  به پیشرفت 90 درصدی اسناد بالا دستی، تک شیفته کردن مدارس، اصلاح ساختار مدارس و وزارتخانه‌ها و یکپارچه‌سازی مراکز فناوری اشاره کرد و گفت: افزایش تعداد کاروان‌های راهیان نور، افزایش جذب سه برابر مدارس خاص و رشد بیش از سه درصدی دانش‌آموزان هنرستان‌ها و مصوب شدن دانشگاه فرهنگی از جمله اقدامات ما بوده است.
حاجی‌بابایی در پایان سخنان خود برگزاری بیش از 230 همایش استانی، حضور در 83 سفر استانی، افتتاح فدراسیون ورزشی و افزایش رشته‌های دانش‌آموزی، ایجاد 110 هزار شغل دایم در آموزش و پرورش، تعیین وضعیت حق‌التدریس‌ها نیروهای شرکتی و آموزشیاران نهضت و ایجاد معاونت ابتدایی را از دیگر عملکرد وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول