اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت؛

ایجاد 6700 فرصت شغلی در استان اصفهان

خبرگزاری فارس: مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان اصفهان از ایجاد 6 هزار و 700 فرصت شغلی بخش مشاغل خانگی در سال جاری توسط این صندوق خبر داد.

ایجاد 6700 فرصت شغلی در استان اصفهان
سیدجلال قریشی در حاشیه معارفه شهردار قمصر کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اعلام این خبر اظهار کرد: با اختصاص 200 میلیارد ریال اعتبار به صندوق مهر امام رضا(ع) استان اصفهان در سال جاری برای 6 هزار و 700 نفر فرصت شغلی در بخش مشاغل خانگی این استان فراهم می‌شود.
وی سهم هر یک از شهرستان‌های استان از اعتبار اختصاص داده شده را بر اساس درخواست‌های انجام شده اعلام و خاطرنشان کرد: سهم شهرستان کاشان از این میزان اعتبار اختصاص یافته حدود 10 میلیارد ریال است که پنج درصد از کل اعتبار اختصاص داده شده را تشکیل می‌دهد.
مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان اصفهان درخواست‌های موجود در سال گذشته و همچنین تقاضا‌های مردمی سفر ریاست جمهوری به استان و نیز ثبت‌نام‌کنندگان در سایت صندوق مهر امام رضا(ع) را از اولویت‌های پرداخت تسهیلات بخش مشاغل خانگی برشمرد.
قریشی در ادامه با اشاره به تعریف مشاغل خانگی عنوان کرد: در دستور‌العمل اجرایی مصوبه دولت مشاغل خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که در داخل منزل کار تولیدی بدون ایجاد مزاحمت برای مجاوران و همسایگان  انجام می‌شود.
وی بیان کرد: عمده این مشاغل در بخش صنایع دستی است و در روستاها نیز برخی از طرح‌های کشاورزی از جمله پرورش مرغ بومی و برخی فعالیت‌های بخش کشاورزی که قابلیت اجرایی دارند را نیز شامل می‌شود.
مدیر صندوق مهر امام رضا(ع) استان اصفهان افزود: طرح مشاغل خانگی توسط دولت امسال برای نخستین بار اجرا می‌شود که صندوق مهر امام رضا(ع) به همراه کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی و بنیاد شهید متولی اجرای این طرح هستند. 
قریشی در ادامه، اعتبارات سال گذشته صندوق مهر امام رضا(ع) استان اصفهان را حدود 275 میلیارد ریال ذکر ‌و اضافه کرد: در مجموع نزدیک به 460 میلیارد ریال سال گذشته تزریق تسهیلات در استان اصفهان انجام شده ‌است.
وی با اشاره به ایجاد رقابت شهرستان‌های استان اصفهان برای جذب اعتبارات بیشتر‌ اعلام کرد: شهرستان کاشان با جذب بیش از شش برابر سهم اعتبارات ابلاغی در بین دیگر شهرستان‌های استان اصفهان رتبه اول را از این حیث به خود اختصاص داده  ‌است.
صندوق مهر امام رضا(ع) علاوه بر داشتن دو شعبه در اصفهان، دارای 23 دفتر نمایندگی در مراکز شهرستان‌های سراسر استان اصفهان است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول