اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان رضوی خبر داد:

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: معاون حوزه اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در سال جاری باید 24 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شود که کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکنون بیش از 6 هزار فرصت شغلی را تحت عنوان کارانگیزی ایجاد نموده است.

ایجاد 6 هزار فرصت شغلی در خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کمیته امداد استان؛ غلامرضا محسنی با بیان این مطلب اظهار داشت: از زمان ابلاغ برنامه اشتغال به امداد تاکنون، 27 هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی هدف از ایجاد این تعداد فرصت شغلی را به وجود آوردن روحیه نشاط، کار و تلاش در بین نیروهای مستعد کار در خانواده‌های نیازمند عنوان کرد و افزود: در بین شهرستان‌های استان خراسان رضوی، گناباد با 53 درصد رشد، بیشترین آمار اشتغال‌زایی استان را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه 60 درصد از خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد از نیروهای مستعد برای کار برخوردارند، خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته، 350 هزار نفر از اعضای خانواده‌های تحت پوشش این کمیته می‌توانند از یکی از طرح‌های این نهاد همچون توان‌افزایی، خود کفایی و کار انگیزی در راستای ایجاد شغل بهره‌مند شوند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان در ادامه افزود: با وجود اینکه 30 درصد مشاغل را مشاغل خانگی تشکیل می‌دهد، اما کمیته امداد هیچ محدودیتی در زمینه حمایت از مشاغل مختلف ندارد.
محسنی در همین زمینه به راه‌اندازی 11 هزار و 500 شغل خانگی در سال جاری اشاره کرد و گفت: هر یک از این مشاغل با اعتباری معادل سه میلیون تا پنج میلیون تومان ایجاد شده است، ضمن اینکه کمیته امداد در سال جاری تا سقف 50 میلیارد تومان در بحث مشاغل خانگی هزینه می‌کند.
وی اعتبار مشاغل خودکفایی برای مددجویان کمیته امداد را نیز 5 تا 20 میلیون تومان اعلام کرد و اظهار داشت: افراد غیر مددجو شامل فرزندان و اقشار نیازمند نیز می‌توانند تا سقف 10 میلیون تومان از تسهیلات اشتغال‌زایی این نهاد بهره‌مند شوند.
محسنی با اشاره به اینکه خدمات مشاوره و آموزش قبل از اجرای شغل، به صورت رایگان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: بر اساس مشاوره‌های این کمیته مشخص می‌شود که فرد صلاحیت کارفرما شدن یا خویش‌فرمایی را دارد.
وی ادامه داد: با توجه به تعاملات صورت گرفته از سوی کمیته امداد با مراکز کاریابی، تمام افراد تحت پوشش این نهاد که علاقه‌مند به فعالیت زیر نظر کرفرما هستند، می‌توانند با مراجعه به دفاتر کمیته امداد شهرستان محل سکونت خود، کار موردنظر خویش را مطالبه کنند.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول